۱۳۹۴ فروردین ۱۱, سه‌شنبه

سوتی ۱۰:تبلیغ ریا و طلاق در قرآن

تبلیغ ریا در قرآن:

نشان مومن جای مهر بر پیشانی اوست (۲۹الفتح)
و اینگونه بودکه بسیجیان مهر داغ بر پیشانی خود گذاشتند

تبلیغ طلاق در قرآن:


اگر زن وشوهر از هم جدا شوند خداوند هر کدام از آنها را ازفضل و کرم خویش بی نیاز کند (۲۴۱بقره-۱۳۰نسا)



 بابابزرگم هميشه ميگفت:
من 80 ساله که دارم رو اين باسنم ميشينم، هيچ جاش پينه نبسته...
بعد اين کسکشای مادر جنده آخه چه جوری واسه چهار ركعت نماز رو پيشونيشون پینه بسته!!!
حالا اينكه مرحوم فن بيانش يه كم بد بود به كنار...
ولی بیچاره راست میگفت!!!

۲۴ نظر:

  1. باز که شما از پس و پیش آیه ها زدی...

    اول موضوع طلاق....

    سوره نساء آیه 130....

    و اگر آن دو از يكديگر جدا شوند خداوند هر يك را از گشايش خود بى‏نياز گرداند و خدا همواره گشايشگر حكيم است (۱۳۰)

    الان دارم میگم که بعدا نگی نگفتی...
    آیه های 127 و 128 و 129 رو Cut کردی و نگفتی.اول بدون معنی این حرف چیه بعد قضاوت کن.

    آیه 127...

    و در باره آنان راى تو را مى‏پرسند بگو خدا در باره آنان به شما فتوا مى‏دهد و [نيز] در باره آنچه در قرآن بر شما تلاوت مى‏شود در مورد زنان يتيمى كه حق مقرر آنان را به ايشان نمى‏دهيد و تمايل به ازدواج با آنان داريد و [در باره] كودكان ناتوان و اينكه با يتيمان [چگونه] به داد رفتار كنيد [پاسخگر شماست] و هر كار نيكى انجام دهيد قطعا خدا به آن داناست (۱۲۷)

    آیه 128....

    و اگر زنى از شوهر خويش بيم ناسازگارى يا رويگردانى داشته باشد بر آن دو گناهى نيست كه از راه صلح با يكديگر به آشتى گرايند كه سازش بهتر است و[لى] بخل [و بى‏گذشت بودن] در نفوس حضور [و غلبه] دارد و اگر نيكى كنيد و پرهيزگارى پيشه نماييد قطعا خدا به آنچه انجام مى‏دهيد آگاه است (۱۲۸)

    آیه 129...

    و شما هرگز نمى‏توانيد ميان زنان عدالت كنيد هر چند [بر عدالت] حريص باشيد پس به يك طرف يكسره تمايل نورزيد تا آن [زن ديگر] را سرگشته [=بلا تكليف] رها كنيد و اگر سازش نماييد و پرهيزگارى كنيد يقينا خدا آمرزنده مهربان است (۱۲۹)

    آیه 130...

    و اگر آن دو از يكديگر جدا شوند خداوند هر يك را از گشايش خود بى‏نياز گرداند و خدا همواره گشايشگر حكيم است (۱۳۰)


    فهمیدی خدا چی گفت؟؟؟

    اینجا داره میگه اگه یه مردی چندتا زن داره و به دلیل رعایت نکردن عدالت بین زنها ناسازگاری تو زندگیشون افتاد و همچنین اگه زن هایی داره که از خانواده فقیر هستن و نمی تونه خرجشونو بده اول باید با هم صلح کنن که خدا این کار رو دوس داره.اگه هم به خاطر فقر مالی طلاق گرفتن که نه فشاری روی شوهر بیاد نه فشاری روی زن ها از فقر و تنهایی نترسن چون خدا هواشونو داره و بی نیازشون می کنه چون این طلاق از سر ناچاریه وبرای کل خانواده مفیده.

    یادت باشه خدا فقط تو این مورد استثنا گفته هواتونو دارم.وگرنه هیج جای دیگه نیومده که بگه هروقت عشقتون کشید طلاق بگیرید من هواتونو دارم.


    و اما سوره بقره آیه 241....

    و واجب است بر مردان پرهيزگار كه زنان طلاق داده شده را بشايستگى چيزى دهند (۲۴۱)

    اینجا رو واقعا نفهمیدی داره درباره مهریه حرف میزنه؟؟؟؟
    این جا خدا درباره خودش حرف زده یا اینکه گفته وقتی مردها زناشون رو طلاق دادن باید مهریه رو بدن.
    اگه دقت کنی اول آیه نوشته "بر مردان واجب است"...چه چیزی واجبه که موقع طلاق باید به زن بدی؟؟؟؟

    جواب : مهریه.

    پاسخحذف
    پاسخ‌ها
    1. شما هر بار که مییای ماله کشی کنی ناخواسته یک سوتی مطرح میکنی !

      آیه 129...

      و شما هرگز نمىیتوانيد ميان زنان عدالت كنيد هر چند [بر عدالت] حريص باشيد پس به يك طرف يكسره تمايل نورزيد تا آن [زن ديگر] را سرگشته [=بلا تكليف] رها كنيد و اگر سازش نماييد و پرهيزگارى كنيد يقينا خدا آمرزنده مهربان است (۱۲۹)

      .................
      اسلام تنها دینی است که در آن تعدد همسر آن هم تنها برای مرد مجاز است و این یکی از انتقادات جدی بر اسلام است و پیامبر را بابت ازدواجهای متعدد خصوصا با دختر بچگان مورد انتقاد قرار می دهند
      ولی در آیه ۱۲۹نسا قران به وضوح میگه نمیتونید بین زنان خودتون عدالت برقرار کنید حتی اگر به عدالت حریص باشید و بهتره که اگر زن جدید خواستید بگیرید قبلی رو طلاق بدید و اگر طلاق بدید زن قبلیتون رو خدا از فضل خودش به اون زن روزی میده
      یعنی قران نه تنها تو این آیه تعدد زوجات را منع میکنه(نه انکار)بلکه میگه قبلی رو طلاق بده خدا هواش رو داره و این بهتر از اینه که چندتا زن داشته باشی
      حالا سوتی دیگه اینجا به اسلام مطرحه نه قران ،وقتی تو این آیه خدا گفته بهتره چندتا زن نگیرید پس تعداد بالای زنهای پیامبر و قانون ازدواج نکاه که این روزها حکومت اسهالی روش تبلیغ میکنه چیه؟ این نشون میده قران به آلت مبارک محمد هم نبوده چه برسه حکومت اسهالی

      حذف
    2. اولا اینجا نیومده بگه یکی بگیر یکی رو ول کن.گفته اگه زن های دیگه نتونستن بخاطر فقر مالی یا حالا عاطفی با مرد سازش کنن و اگه طلاق بگیرن بخاطر کاری که مرد نمی تونه برای همه زن هاش انحام بده.از جمله اقتصادی و عاطفی اگه بخوان طلاق بگیرن و دست دست میکنن نترسن چون این یه مورد استثنا خدا هواشونو داره.
      به آیه خوب دقت کن.کجا گفته یکی رو بگیر یکی رو ول کن؟

      ثانیا تعدد زوجات بر اساس حکمته که متاسفانه بعضی از مردها از اون سو استفاده کردن.مثل اینکه کار کردن با چاقو سر جای خودش که موقع آشپزی هست مجازه ولی اگه با همون چاقو بری آدم بکشی نه تنها مجاز نیست بلکه بازخواست هم میشی.

      حالا چرا تعدد زوجات تو قرآن اومده؟

      الان میگم چرا قرآن گفته مردان تعدد زوجات داشته باشن.


      تعدد زوجات قبل از اسلام، یه کار عادی بوده و محدوده و ضابطه مشخصی نداشته. اسلام اون رو در چارچوب ضرورت‏های زندگی انسان محدود کرده و برای آن قید و شرایط سنگینی قرار داده.

      قوانین اسلام براساس نیازهای واقعی بشر و مصلحت تمام جامعه وضع شده.توی جامعه بشری واقعیت های زیر انکار ناپذیره عطا جان:

      1/مردان در حوادث گوناگون زندگی، بیشتر از زنان در خطر مرگ قرار دارن و در جنگ‏ها و حوادث دیگه، قربانیان اصلی رو اون ها تشکیل می‏دن.

      2. بقای غریزه جنسی مردان از زنان طولانی‏ تره.(یعنی تا دم مرگ هم غریزه جنسی دارن)

      3/زنهایی هستند که به علت های گوناگونی همسران خودشونو از دست می‏دن و اگه تعدد زوجات نباشه، اونا باید برای همیشه بدون همسر باقی بمونن.

      این عوامل موجب به هم خوردن تعادل میان مردان و زنان می‏شه و برای حفظ سلامت جامعه و افراد اون ناچاریم یکی از سه راه زیر رو انتخاب کنیم:

      1/مردان تنها به یک همسر در همه موارد قناعت کنن و زنان بیوه تا پایان عمر بدون همسر باقی بمونن و تمام نیازهای فطری و خواسته‏ های درونی و احساسی خودشونو سرکوب کنن.

      2/مردان فقط دارای یک همسر قانونی باشن، ولی روابط آزاد و نامشروع جنسی رو با زنانی که بی شوهر موندن به شکل معشوقه برقرار سازن.

      3/کسانی که قدرت دارن بیش از یک همسر رو اداره کنن و از نظر جسمی و مالی و اخلاقی مشکلی برای اونها ایجاد نمی‏شه، و همینطور قدرت بر اجرای کامل عدالت میان همسران و فرزندان دارن، به اونا اجازه داده بشه که بیش از یک همسر انتخاب کنن.

      از میان این سه راه، اسلام راه سوم را انتخاب کرده آقا عطا.


      ثالثا دلایل ازدواج های متعدد پیامبر...

      تا وقتی که حضرت خدیجه(اولین زن پیامبر) زنده بود پیامبر زن دیگه ای نداشت.

      بعد از فوت حضرت خدیجه در حالى كه هيچ همسرى نداشت، از مكه به مدينه هجرت کرد و به نشر دعوت و اعلاى كلمه دين پرداخت و اونوقت با زنانى كه بعضى از آنها باكره و بعضى بيوه و همچنين بعضى جوان و بعضى ديگر سالخورده و پیر بودن ازدواج كرد و همه اين ازدواج ‏ها در مدت نزديك به ده سال انجام شد و بعد از اين چند ازدواج، همه زنان بر پیغمبر(از طرف خدا) تحريم شد، به جز همون چند نفرى كه در حباله نكاحش بودن. و معلومه كه چنين عملى با اين خصوصيات ممكن نيست با انگيزه عشق به زن توجيه بشه چون نزديكى و معاشرت با اينگونه زنان اون هم در اواخر عمر و اون هم از كسى كه در اوج عمرش(جوانی) ولع و عطشى براى اين كار نداشته، نمیتونه انگيزه اون باشد.







      حذف
    3. دلایل ازدواج های پیامبر اسلام:

      رسول خدا (ص) با بعضى از همسرانش به منظور كسب نيرو و به دست آوردن اقوام بيشتر و در نتيجه به خاطر جمع‏ آورى يار و هوادار بيشتر ازدواج كرد.

      و با بعضى ديگر به منظور جلب نمودن و دلجويى و در نتيجه ايمن شدن از شر خويشاوند آن همسر ازدواج فرمود

      و با بعضى ديگر به اين انگيزه ازدواج كرد كه هزينه زندگيش را تكفل نمايد و به ديگران بياموزد كه در حفظ ارامل و پير زنان از فقر و مسكنت و بى كسى كوشا باشند، و مؤمنين رفتار آن جناب را در بين خود سنتى قرار دهند

      و با بعضى ديگر به اين منظور ازدواج كرد كه با يك سنت جاهليت مبارزه نموده و عملا آن را باطل سازد

      كه ازدواجش با زينب دختر جحش به همين منظور بوده است، چون او نخست همسر زيد بن حارثه (پسر خوانده رسول خدا (ص)) بود و زيد او را طلاق داد و از نظر رسوم جاهليت ازدواج با همسر پسر خوانده ممنوع بود، چون پسر خوانده در نظر عرب جاهلى حكم پسر داشت، همانطور كه يك مرد نمیتواند همسر پسر صلبى خود را بگيرد، از نظر اعراب ازدواج با همسر پسر خوانده نيز ممنوع بود، رسول خدا (ص) با زينب ازدواج كرد تا اين رسم غلط را بر اندازد، و آياتى از قرآن در اين باب نازل گرديد

      ازدواجش با سوده دختر زمعه به اين جهت بوده كه وى بعد از بازگشت از هجرت دوم از حبشه همسر خود را از دست داد و اقوام او همه كافر بودند و او اگر به ميان اقوامش برمی‏‎گشت يا به قتلش می‏ رساندند و يا شكنجه‏ اش می كردند و يا بر برگشتن به كفر مجبورش می‏ كردند لذا رسول خدا (ص) براى حفظ او از اين مخاطر با او ازدواج نمود.


      ازدواجش با زينب دختر خزيمه اين بود كه همسر وى عبد اللَّه بن جحش در جنگ احد كشته شد و او زنى بود كه در جاهليت به فقرا و مساكين بسيار انفاق و مهربانى می‏كرد و به همين جهت يكى از بانوان آبرومند و سرشناس آن دوره بود و او را مادر مساكين ناميده بودند، رسول خدا (ص) خواست با ازدواج با وى آبروى او را حفظ كند (و فضيلت او را تقدير نمايد).


      انگيزه ازدواجش با ام سلمه اين بود كه وى نام اصليش «هند» بود و قبلا همسر عبد اللَّه بن ابى سلمه پسر عمه رسول خدا (ص) و برادر شيرى آن جناب بود و اولين كسى بود كه به حبشه هجرت كرد، زنى زاهده و فاضله و دين دار و خردمند بود، بعد از آنكه همسرش از دنيا رفت رسول خدا (ص) به اين جهت با او ازدواج كرد كه زنى پير و داراى ايتام بود و نمی‏ توانست يتيمان خود را اداره كند.


      ازدواجش با صفيه دختر حى بن اخطب بزرگ يهوديان بنى النضير به اين علت صورت گرفت كه پدرش ابن اخطب در جنگ بنى النضير كشته شد و شوهرش در جنگ خيبر به دست مسلمانان به قتل رسيده بود و در همين جنگ در بين اسيران قرار گرفته بود، رسول خدا (ص) او را آزاد كرد و سپس به ازدواج خودش در آورد، تا به اين وسيله هم او را از ذلت اسارت حفظ كرده باشد و هم داماد يهوديان شده باشد. و يهود به اين خاطر دست از توطئه عليه او بردارند.

      سبب ازدواجش با ام حبيبه (رمله) دختر ابى سفيان اين بود كه وقتى با همسرش عبيد اللَّه بن جحش در دومين بار به حبشه مهاجرت نمود، شوهرش در آنجا به دين نصرانيت در آمد و خود او در دين اسلام ثبات قدم به خرج داد. و اين عملى است كه بايد از ناحيه اسلام قدردانى بشود، از سوى ديگر پدرش از سر سخت‏ ترين دشمنان اسلام بود و همواره براى جنگيدن با مسلمين لشكر جمع می‏كرد، رسول خدا (ص) با او ازدواج كرد تا هم از عمل نيكش قدردانى شود، و هم پدر او دست از دشمنى با او بردارد و هم خود او از خطر محفوظ بماند.

      و اما اينكه چرا براى آن جناب بيش از چهار زن جايز بوده، پاسخش اين است كه اين حكم مانند روزه وصال يعنى چند روز به يك افطار روزه گرفتن، از مختصات آن جناب است و براى احدى از امت جايز نيست، و اين مساله براى همه امت روشن بود و به همين جهت دشمنانش مجال نداشتند كه به خاطر آن و به جهت تعدد زوجات بر آن جناب خرده بگيرند، با اينكه همواره منتظر بودند از او عملى بر خلاف انتظار ببينند و آن را جار بزنند.


      حذف
    4. اولا اینجا نیومده بگه یکی بگیر یکی رو ول کن.گفته اگه زن های دیگه نتونستن بخاطر فقر مالی یا حالا عاطفی..........
      ..........
      پاسخ:من هر چه قدر تو آیه ۱۳۰نسا و ۱۰آیه قبلش و ۱۰آیه بعدش رو میگردم این مطلب رو پیدا نمیکنم که نوشته باشه اگر زنها رو از نظر فقر مالی نتونستی تامینشون کنی میتونی طلاقشون بدی ؟حتی اگر این آیه هم وجود داشته باشه این آیه در تناقض با آیه (ما روزی دهنده همسران شما هستیم)خواهد بود
      و اما ۱۰۰خط مطلبی که در مورد تعدد زوجات آوردی و من حوصلم نگرفت بخونم باید بگم که بهتره آدم چندتا زن نگیره ولی اگر این کار رو کرد اگر بعد اخلاقی رو در نظر بگیره کار وحشتناکی نکرده و ما هم در مورد تعدد زوجات با در نظر گرفتن مساعل اخلاقی به دید کار وحشتناکی نگاه نمی کنیم (کما اینکه هنوز معتقدیم بهتره آدم از این کار پرهیز کنه و شرایط زمانی و مکانی رو در نظر بگیره و بدونه دیگه زمان فرهنگ این کار گذشته)ولی مشکل زمانی پیش مییاد که محمد با آیشه ۹ساله ازدواج میکنه

      حذف
    5. دلایل ازدواج های پیامبر اسلام:.....
      .............
      پاسخ:دنیا دیگه گوشش از ماله کشی های تعدد زوج های پیامبر و اینکه این ازدواج ها از روی هوس نبوده پُره
      اگه دنیا می خواست به ماله کشی های احمقانه ماله کشان در مورد تعدد زوجهای پیامبر،ازدواج با آیشه ۹ساله،جنگ ها و قتل های اسلام،برده داری در اسلام و ...اهمیت بده هر روز تو اروپا کارکاتوری مبنی بر این مطالب منتشر نمی شد و مسلمانان هم مجبور نمی شدن با حکم ارتداد اقدام به قتل دگر اندیشان کنند (اگر اسلام استدلال داشت نیازمند حکم ارتداد نبود )
      داداش دیگه ماله کشی ها رنگ ندارن وقتی توسایت ماله کش ها میری و یک سعال یک خطی میپرسی ۴صفحه توضیحات بی ربط میدن تا با کش دادن جواب بگن موضوع خیلی پیچیده است و آخرش هم به اصل مطلب جواب نمیدن در آخرین مورد من تو نت سرچ کردم(دلایل عقب ماندگی کشورهای اسلامی)سایت ماله کش ها انقدر کوس شعر جواب داده بودند که من تا نیم ساعت می خندیدم
      مشکل اسلام اینه که ماله کشها می خوان اسلام رو بدون کوچکترین نقصی جلوه بدن اگر ایرادات اسلام رو صادقانه قبول کنن تمام مشکلات حل میشه و انقدر درگیری بین دگراندیشان و ماله کشها به وجود نمییاد و به راحتی احکام احمقانه اسلام کنار گذاشته میشه و احکام خوبش رو همه قبول میکنن (همانا دو کس رنج بیهوده برد یکی دگر اندیشی که خواست مسلمان را از خواب جهالت بیدار کند و دیگری ماله کشی که خواست اسلام را دینی رحمانی جلوه دهد)

      حذف
    6. شما به جای اینکه بیای یقه اسلام رو بگیری برو یقه دین یهود اسرائیلی رو بگیر که داره انسان ها رو قتل عام میکنه.چهار تا بچه عرب سعودی که اصل و نسبشون حرامیه میان دوتا بمب میندازن اونوقت تو به اونا میگی اسلام؟؟اول چشاتو باز کن ببین کی داره تو دنیا قتل عام میکنه بعد بیا بگو اسلام دین فلانه.
      اسرائیل و امریکا که دارن بمب های شیمیاییشونو تو روستاهای دور افتاده تگزاس و مکزیک و افریقا آزمایش میکنن و مردم بی گناه رو میکشن دینشون خوبه ولی اسلام که چهارتا اسلام نما دارن وجهه اونو خراب میکنن بده؟
      داعش تا 5 سال پیش وجود نداشت.کی به وجودش آورد؟هیلاری کلینتون خودش تو کتابش اعتراف کرد که داعش رو اونا پرورش دادن.(البته اگه بدونی هیلاری کلینتون کیه.)

      اگه یکم دیدت رو نسبت به دنیا باز کنی اون وقت می فهمی که اشتباه می کنی.

      شما به جای اینکه فقط اسلام رو هدف قرار بدی به جاش اسلام رو کنار تمام جهان مطالعه کن.خیلی بده که سوزنت فقط یه جا گیر کنه و جاهای دیگه رو نبینی.

      با اینکه ما عقیده داریم دین اسلام بر حقه ولی با این حال به ادیان دیگه توهین نمیکنیم.همین خودش ادب دین اسلام رو نشون میده.
      شما بخند فقط...ولی یادت باشه بهم تو شبهه های قبلی نتونستی جواب بدی...و فقط هی میگفتی:دین اسلام حق نیست....ماله کشا ماله کشا...و..........

      اینا جواب نشدا.....

      پس اینو بفهم که شبه هات از روی ضعفه...

      حذف
    7. بعدشم آقای تنبل خان....اگه مثل آدم متن های بالا رو بخونی خود قرآن هم گفته بهتره همون یه زن رو بگیری....واقعا که نفهمی.

      خدا دشمنان ما رو جاهل خلق کرده....

      واقعا هم درسته
      .

      حذف
    8. پس آیه 127 نسا چی میگه خنگول؟

      و در باره آنان راى تو را مى‏پرسند بگو خدا در باره آنان به شما فتوا مى‏دهد و [نيز] در باره آنچه در قرآن بر شما تلاوت مى‏شود در مورد زنان يتيمى كه حق مقرر آنان را به ايشان نمى‏دهيد و تمايل به ازدواج با آنان داريد و [در باره] كودكان ناتوان و اينكه با يتيمان [چگونه] به داد رفتار كنيد [پاسخگر شماست] و هر كار نيكى انجام دهيد قطعا خدا به آن داناست (۱۲۷)



      در مورد زنان يتيمى كه حق مقرر آنان را به ايشان نمى‏دهيد و تمايل به ازدواج با آنان داريد...

      فهمیدی کجا گفته؟؟؟؟؟؟؟؟فهمیدی؟؟؟؟حالا چشات باز شد؟؟؟برو یکم هویج بخور....

      میدونی که هویج رو واسه چی میخورن؟؟؟؟

      حذف
    9. شما به جای اینکه بیای یقه اسلام رو بگیری برو یقه دین یهود اسرائیلی رو بگیر که داره انسان ها رو قتل عام میکنه......
      ..........
      پاسخ:
      کشدید ما رو با اسراعیل ،۳۶ساله با دشمنی فرضی اسراعیل و مرگ بر این و مرگ بر اون ریدید به کشور و حتی اسلام ،من تو ایران زندگی میکنم و اسلام ریده تو زندگی من چی کار اسراعیل و یهودیت دارم

      حذف
    10. بگو خود اسلام چجوری ریده به زندگیت؟؟؟

      توضیح دقیق بده...

      حذف
    11. آخوند ربطی‌ به اسلام نداره

      داعش ربطی‌ به اسلام نداره

      طالبان ربطی‌ به اسلام نداره

      وهابیت ربطی‌ به اسلام نداره

      حماس ربطی‌ به اسلام نداره

      خو مسلمان ها بگید کی‌ یا چی‌ به اسلام ربط داره و این اسلام صلح آمیز و نانازی کجا اجرا میشه که همه از دم بفهمن!

      حذف
  2. اما موضوع ریا...

    سوره فتح آیه 29....

    محمد [ص] پيامبر خداست و كسانى كه با اويند بر كافران سختگير [و] با همديگر مهربانند آنان را در ركوع و سجود مى‏بينى فضل و خشنودى خدا را خواستارند علامت [مشخصه] آنان بر اثر سجود در چهره‏هايشان است اين صفت ايشان است در تورات و مثل آنها در انجيل چون كشته‏ایى است كه جوانه خود برآورد و آن را مايه دهد تا ستبر شود و بر ساقه‏ هاى خود بايستد و دهقانان را به شگفت آورد تا از [انبوهى] آنان [خدا] كافران را به خشم دراندازد خدا به كسانى از آنان كه ايمان آورده و كارهاى شايسته كرده‏اند آمرزش و پاداش بزرگى وعده داده‏است (۲۹)


    سيماى ياران پيامبر كه حاكى از خشوع آنها براى خدا است

    (سـيـماهم فى وجوههم من اثر السجود) - كلمه (سيما) به معناى علامت است. و جمله (سـيـمـاهـم فـى وجـوهـهـم ) روى هـم مـبـتـدا و خـبـر، و جـمـله (مـن اثـر السـجـود) حـال ضـمـيـرى اسـت كه در باطن خبر است و به سيما بر مى گردد. و يا بيان است براى سـيـمـا، و مـعـنـايـش ايـن اسـت كـه : سـجـده آنـان بـراى خـدا بـه عـنـوان تـذلل و تخشع براى او است و اين سجده در چهره آنان اثرى گذاشته، و آن اثر سيماى خـشـوع بـراى خداست، كه هر كس ايشان را ببيند با آن سيما ايشان را مى شناسد. و قريب به اين معنا روايتى است از امام صادق (عليه السلام ) كه فرموده : (منظور شب زنده دارى به نماز است ). و روايت را صدوق در كتاب فقيه، و مفيد در روضه الواعظين بدون ذكر سند از عبداللّه بن سنان از آن جناب نقل كرده اند.

    بـعـضـى از مفسرين گفته اند: مراد از سيما، اثر خاكى است كه در پيشانى دارند، چون مؤمنين همواره بر خاك سجده مى كنند، نه بر فرش و جامه.
    جدای از اینکه این مورد داره صفات یاران پیامبر رو میگه ولی فقط یه مورد از ظاهر تو این آیه اومده بقیه نشانه های یاران پیامبر رو مربوط به باطنشون گفته...پس خدا به باطن بیشتر از ظاهر توجه کرده...در نتیجه نمیشه گفت که خدا گفته باشه ریا کنید.شمر هم اثر سجده داشت روی پیشانیش ولی امام حسین (ع) که نوه پیامبرش بود رو کشت.
    ابن ملجم هم همین نشانه رو داشت ولی امام علی رو کشت.
    نمیشه گفت که هر کی نشان سجده روی پیشانیش داره آدم آسمانیه...نه اول باید از نظر اخلاقی سنجیده بشه بعد بریم سراغ نشان روی پیشانی.

    خود قرآن داره ضد ریا حرف میزنه اونوقت خودش بیاد تبلیغ ریا کنه؟؟؟

    «ای کسانی که ایمان آورده‌اید! بخشش‌های خود را با منّت و آزار باطل نسازید همانند کسی که مال خود را برای نشان دادن به مردم، انفاق می‌کند و به خدا و روز رستاخیز ایمان نمی‌آورد.»
    (بقره/264)

    «و مانند کسانی نباشید که از روی هوی پرستی و غرور و خود نمایی در برابر مردم، از سرزمین خود را به سوی میدان بدر بیرون آمدند و (مردم را) از راه خدا باز می‌داشتند.»
    (انفال/47)

    «همان کسانی که ریا می‌کنند.»
    (ماعون/6)

    «منافقان می‌خواهند خدا را فریب دهند و هنگامی که به نماز بر‌می‌خیزند، با کسالت بر می‌خیزند، و در برابر مردم ریا می‌کنند و خدا را جز اندکی یاد نمی‌نمایند.»
    (نساء/142)

    «خداوند کسی را که متکبر و فخر فروش است دوست نمی‌دارد...و آنها کسانی هستند که احوال خود را برای نشان دادن به مردم انفاق می کنند...»
    (نساء/36-38)

    «و آنها کسانی هستند که احوال خود را برای نشان دادن به مردم انفاق می‌کنند و ایمان به خدا و روز باز پسین ندارند (چرا که شیطان، رفیق و همنشین آنهاست) و کسی که شیطان قرین او باشد، بد همنشین و قرینی است.»
    (نساء/38)


    با این همه آیه ضد ریا در قرآن،خدا هیچوقت دستور به ریا نمیده و ریا رو تبلیغ نمیکنه.

    پاسخحذف
    پاسخ‌ها
    1. شکی نیست که بسیجیانی که مهر داغ به پیشانی خود میچسبانند بااستناد به این آیه این کار رو میکنن تا نشون بدن مومن هستند محمد که علم لدنی داشته و از وجود این قوم ریاکار در ۱۴۰۰سال بعد آگاه بوده نباید این آیه رو تو کتابش می آورد البته تو اینجا ایراد به محمد است نه قران چون آیه مذکور بدون در نظر گرفتن رفتار بسیجیان بی ایراد است و ایراد به محمد است که با علم به اینکه از سو استفاده از این آیه آگاه بوده بازاین آیه رو تو کتابش آورده

      حذف
    2. عزیزم این کتاب رو خدا بر پیامبر نازل کرده...اگه این کتاب رو محمد از خودش می نوشت تا حالا کسی نبود جواب شبهه هاتو که از روی نادانی مطرح می کنی رو بده.

      این همه جواب شبهه هاتو دادم ولی تو حتی نتونستی یه جواب منطقی و قانع کننده بهم بدی.پس لطفا نگو کتاب رو محمد از خودش در آورده.تو کتابی که خدا نازل میکنه نمیشه دست برد و هرچی دلت می خواد بهش اضافه کنی یا ازش کم کنی.

      حذف
    3. عجب مرد هنرمندی خود گویی و خود خندی
      خودت به این نتیجه رسیدی که حرفات رو حساب بوده و حرفای من غیر حساب؟
      الهی بودن قران هم با پاسخ دادن به مبارزه طلبی قران توسط بنده و هزاران نفر دیگه رد شده(در این مورد به سایتhttp://andeshehazad.blogspot.comمراجعه کنید وا ینجا در موردش بحث نکنید چون من تو اون سایت با ۳۰۰کامنت در این مورد بحث کردم و دیگه حوصله بحث در این مورد رو ندارم)

      حذف
    4. گفتم که نیازی نیست فحش هایی که خوردی رو بخونم.من حداقل بهت جواب میدم ولی تو فقط بلدی بگی:ماله کشا ماله کشا....

      یه بار درست و حسابی جوابمو ندادی.

      کاربران این سایت در جریان باشن این آقا تا حالا به هیچکدوم از حرفای من جوابی به جز ماله کشا ماله کشا نداده.

      می تونین خودتون تو کامنت های قبلی بخونین.

      حذف
  3. * گفتگو میان یک مسلمان و یک دگرانديش **
    تیره اول: مسلمان عادی
    (M: muslim , E: else thinker )
    M اسلام بسیار زیباست.
    E زیبایی؟ پس چرا امروز چیزی از زیبایی اسلام رو نمی بینیم؟
    M اسلام به ذات خود ندارد عیبی! مشکل از ماست که نمیتونیم احکام اسلام رو درست انجام بدیم. درسته که من سکس میکنم با نامحرم حرف میزنم گاهی اوقات گی میکنم ولی اینها صدمه ای به اصل اسلام نمیزنه.
    E پیغمبر خودش اسلام رو کامل اجرا میکرد، اینو که قبول داری؟
    M بله که قبول دارم! نکنه میخوای چیز دیگه ای بگی؟!!
    E خیر؛ فقط میخواستم اگر اسلام زیباست پس چرا پیامبر خودش در فتح یثرب انواع و اقسام جنایات رو در حق قبیله بنی نظیر و بنی قریظه مرتکب شده؟ یا چرا علی (ع) سر میبرید و به کنیزی میگرفت؟
    M چیزی در این مورد نشنیدم ولی میدونم تاریخ همیشه تحریف شده.
    E خب اگر تاریخ تحریف شده، صدها حدیث غیرانسانی وجود داره که حاوی محتوایی مثل دست و پا بریدن، سربریدن، به کنیزی گرفتن، خوردن مدفوع و... هست، آیا این موارد هم تحریف شده؟
    M اینها حاصل برداشت نادرست از احادیث هست. احادیث رو باید عالمان و روحانیان تحصیل کرده و باسواد تفسیر کنن، ما مردم عادی چیزی ازش نمیفهمیم. اگر روحانیون نباشن اسلام با همین بدعت ها نابود میشه.
    E خب این حدیث امام حسین که میگه ایرانیها را باید به بردگی و غلامی گرفت، به زنانشان تجاوز کرد و کشورشان را به یغما برد، هم دروغه؟
    M قربون حکمت امام حسین برم! تو اگه یه ذره مطالعه داشتی میفهمیدی که در واقع امام حسین با این حرفش از ایرانیها دفاع کرده، من و تو قادر به درکش نیستیم.
    E بگذریم؛ چرا آخوندها امروز به طور علنی میگن که اولویت ما دفاع از سوریه است، باید زنان بدحجاب رو اعدام کرد، فردوسی دشمن اسلام بوده، کوروش یک فرمانروای ضالم بود، فلسطینی ها ( همونهایی که تو 8 سال جنگ به ریش من و شما میخدیدن ) برادران دینی ما هستند، کسانی که مدعی حقوق بشرند از خوک هم پست ترند و صدها مورد دیگه. آیا اینها هم الکیه؟
    M تف به قبر آخوندا! اینا چهره اسلام رو خدشه دار میکنن!
    E مگه خودت چند دقیقه پیش نمیگفتی اگه آخوند ها نباشن اسلام نابود میشه؟
    M الله اکبر!
    E آخه چه الله و اکبری؟ اینها احکامشون رو از قرآن استخراج میکنن. همون طور که تو قرآن گفته، زن رو باید کتک زد، به بردگی گرفت، کسانی که اسلام رو قبول ندارن باید از ناحیه ران برش داد! دزد ها رو باید دست برید. نکنه قرآن رو هم قبول نداری؟
    M من تا حالا قرآن رو نخوندم ولی میدونم هرچی توش نوشته درسته ناسلامتی کلام خداست. اینهمه معجزه رو که نمیشه رد کرد...
    E مگه معجزه رو هم آخوندا استخراج نمیکنن؟
    M از خدا بترس! این حرفها رو نزن! اون روزی که صورتت رو با مواد مذاب در جهنم میسوزنن نزدیکه. نعوظ بالله
    E فعلا که صورت خواهر منو با مواد مذاب سوزوندید. یعنی اینجا هم به برکت اسلام شده جهنم؟
    M حیوون نحس حروم زاده! صهیونیست شیطان پرست! جاسوس کثیف! مگه ننتو نتانیاهو گاییده که اینقدر بهشون ارادت داری؟ مزدور نجس، گورتو گم کن. به خدا پناه میبرم از شر جونور هایی مثل تو. یا امام حسین...
    E ?

    پاسخحذف
    پاسخ‌ها
    1. این نظر توسط نویسنده حذف شده است.

      حذف
    2. مگه من پشمم که هر کسی میتونه نظرش رو حذف کنه ریدم تو bloggerکه همچین قابلیتی داره

      حذف
  4. Eخیر؛ فقط میخواستم اگر اسلام زیباست پس چرا پیامبر خودش در فتح یثرب انواع و اقسام جنایات رو در حق قبیله بنی نظیر و بنی قریظه مرتکب شده؟ یا چرا علی (ع) سر میبرید و به کنیزی میگرفت؟...


    از اونجایی که یهودیان بنی قریظه نژاد پرست بودن وبا اینکه با پیامبر صلح کردن ولی اونو شکستن به مطالب زیر دقت کن...بعدا نیای بگی ماست سیاهه...

    دلیل حمله به قوم بنی قریظه...

    http://fa.wikipedia.org/wiki/%D8%A8%D9%86%DB%8C%E2%80%8C%D9%82%D8%B1%DB%8C%D8%B8%D9%87


    چرا پیامبر دستور کشتن سربازان قوم بنی قریظه را صادر کرد؟

    در کتاب ارشاد شيخ مفيد ج 1 ص 111 بدون ذكر سند اين گونه آمده است ؛ که بني قريظه بعد از خيانت به رسول خدا و توطئه براي حمله به مدينه ، بعد از محاصره اي شديد و وقتي قدرت اسلام را ديدند ، همگي تسليم شدند و قبول کردند که هرچه سعد معاذ در مورد آنان حکم کند اجرا شود ؛ سعد نيز حکم کرد که همه مردان اين قبيله اعدام شده و زنان و کودکان و پيرمردان به اسارت گرفته شوند که حکم اعدام را به دستور رسول خدا امير مومنان و چند تن ديگر از اصحاب به عهده گرفتند .

    اما اين سوال را بايد مطرح کرد که چرا رسول خدا به جاي آنکه به بني قريظه اجازه دهد که مانند ساير يهوديان اموال خود را در اختيار مسلمانان گذارده و جلاي وطن کنند ، با نظر سعد معاذ موافقت کرده و دستور قتل همه آنها را دادند ؟

    پاسخ روشن است : زيرا هيچ بعيد نبود که اين گروه مانند بني نضير و بني قين قاع ، وقتي از دسترس مسلمانان بيرون رفتند باز با تحريک نيروهاي عرب بت پرست اسلام و مسلمانان را با خطرات بزرگي مواجه سازند ؛ (زيرا بني قين و قاع بعد از بيرون رفتن از مدينه سبب بروز جنگ احد و کشته شدن بسياري از مسلمانان شده و بني نضير نيز بعد از تبعيد از مدينه مشغول فعاليت بر ضد مسلمانان شده و ايشان بودند که سبب بسياري از جنگ ها مانند جنگ خندق شدند ) و باعث شوند که خون عده زيادي ريخته شود ؛ از اين جهت پيامبر با اين نظر موافقت نکرده و نظر سعد را كه خود يهود او را به عنوان حكم قرار داده بودند ، پذيرفتند ؛ و نظر سعد نظري بود که از روي مدارک و دلائل مستحکم داده شده بود :

    1 . يهود بني قريظه با رسول خدا پيمان بسته بودند که اگر بر ضد مصالح اسلام قيام کنند مسلمانان در کشتن آنان آزاد باشند و در عوض بتوانند در مدينه بدون هيچ گونه محدوديتي رفت و آمد داشته باشند ودر حقيقت نبض اقتصادي مدينه را در دست گرفتند ؛ زيرا مسلمانان نمي توانستند به طور مستقيم با کفار در ارتباط باشند و يهود بني قريظه در بسياري مواقع نقش واسطه را ايفا مي کردند .

    2 . يهود بني قريظه با خود فکر مي کردند که بعد از حمله به مدينه عملي مي شد ، تمامي مردان را اعدام کرده و زنان و کودکان به اسارت مي گيرند و اين عمل سعد دقيقا مطابق با طرحي بود که ايشان براي مسلمانان داشتند .

    3 . در قوانين يهود و تورات چنين آمده است که : هنگامي که به قصد نبرد آهنگ شهري نمودي نخست ايشان را به صلح دعوت نما ؛ و اگر آن ها از در جنگ وارد شدند ، شهر را محاصره کن و وقتي بر شهر مسلط شدي مردان را از دم تيغ گذرانده و زنها و کودکان و حيوانات و هرچه در شهر موجود است را به غنيمت بگير .

    و در واقع او به همان قانون خود يهود دستور داده است .


    سند در کتاب خود یهود...

    kelisaonline.com/pdf/tarjomeaslienjil/Old/05_deuteronomy.pdf

    ﻓﺼﻞ ﺑﯿﺴﺘﻢ: 10 ﭼﻮن ﺑﻪ ﺷﻬﺮی ﻧﺰدﯾﮏ آﯾﯽ ﺗﺎ ﺑﺎ آن ﺟﻨﮓ ﻧﻤﺎﯾﯽ، آن را ﺑﺮای ﺻﻠﺢ ﻧﺪا ﺑﮑﻦ. 11 و اﮔﺮ ﺗﻮ را ﺟﻮاب ﺻﻠﺢ ﺑﺪﻫﺪ، و دروازه ﻫﺎ را ﺑﺮای ﺗﻮ ﺑﮕﺸﺎﯾﺪ، آﻧﮕﺎه ﺗﻤﺎﻣﯽ ﻗﻮﻣﯽ ﮐﻪ در آن ﯾﺎﻓﺖ ﺷﻮﻧﺪ، ﺑﻪ ﺗﻮ ﺟﺰﯾﻪ دﻫﻨﺪ و ﺗﻮ را ﺧﺪﻣﺖ ﻧﻤﺎﯾﻨﺪ.12 و اﮔﺮ ﺑﺎ ﺗﻮ ﺻﻠﺢ ﻧﮑﺮده، ﺑﺎ ﺗﻮ ﺟﻨﮓ ﻧﻤﺎﯾﻨﺪ، ﭘﺲ آن را ﻣﺤﺎﺻﺮه ﮐﻦ.13 و ﭼﻮن ﯾﻬﻮه، ﺧﺪاﯾﺖ، آن را ﺑﻪ دﺳﺖ ﺗﻮ ﺑﺴﭙﺎرد، ﺟﻤﯿﻊ ذﮐﻮراﻧﺶ را ﺑﻪ دم ﺷﻤﺸﯿﺮ ﺑﮑﺶ. 14 ﻟﯿﮑﻦ زﻧﺎن و اﻃﻔﺎل و ﺑﻬﺎﯾﻢ و آﻧﭽﻪ در ﺷﻬﺮ ﺑﺎﺷﺪ، ﯾﻌﻨﯽ ﺗﻤﺎﻣﯽ ﻏﻨﯿﻤﺘﺶ را ﺑﺮای ﺧﻮد ﺑﻪ ﺗﺎراج ﺑﺒﺮ، و ﻏﻨﺎﯾﻢ دﺷﻤﻨﺎن ﺧﻮد را ﮐﻪ ﯾﻬﻮه ﺧﺪاﯾﺖ ﺑﻪ ﺗﻮ دﻫﺪ، ﺑﺨﻮر.

    پاسخحذف
    پاسخ‌ها
    1. من اون مطلب رودر پاسخ به شما نگفتم و همین طوری گفتم نیازی نبود در تلاش برای ماله کشی بر بیاید

      حذف
  5. شما به اراجیف بافتند ادامه بده آقا ی عطا مروج....نظری ندارم .... چون آقا ی امیر علی جوابتو کامل دادن فقط برو از خدا بترس که با این اراجیفت چند نفر رو منحرف یا منحرف تر کردی . من مسلمان به دستورات اسلام عمل میکنم تا الانش ضرر نکردم زندیگم به خوبی پیش میره اگرم مشکلی بوجود اومده با قاطعیت میگم مشکل خودم بوده اگه اون دنیایام وجود داشت که صد البته داره من ضرر نمیکنم چون شرط عقل اینه که دفع خطر احتمالی واجبه حالا شما بازم ادامه بده .....من نمیگم مشکلات وجود نداره داره ولی قرار نیس باهم قاطی بشه قرار نیس چون زندیگم بهم سخت گذشته که اونم تقصیر خودمونه به خدا به قرانش ایراد بگیریم به پیامبرش ایراد بگیریم شما درس عمل کن تمام........اللهم عجل لولیک الفرج

    پاسخحذف
  6. تو کسخل نیستی به درجه ای رسیدی که کس خلت خراب شده . تو یه آیه رو برمی داری بدون این که قبل و بعد اونو بزاری بدون اینکه موضوع بحث اونو مشخص کنی .

    پاسخحذف