سر بریدن و مثله کردن توسط داعش با استناد به آیات قرآن:
گردن کافران را بزنید و انگشتانشان را قطع کنید (۱۲الانفال)
دست و پای کسانی که در مقابل خدا و رسولش جنگ می کنند را قطع کنی یکی از چپ و یکی از راست (۳۳الماعده)
اگر از یک داعشی بپرسید به چه حقی سر و دست وپا قطع می کنید مطمعن باشید به شما خواهند گفت که ما داریم حکم قران را اجرا میکنیم و کاملا هم حق دارند
قطع کردن دست دزدان حکمی که علی نیز تنها برای ظعفا اجرا کرد
دست زن و مرد دزد را به سزای آنچه کرده اند قطع کنید (۳۸الماعده)
قطع دست دزدان حکمی بود که علی نیز آن را برای ظعفا اجرا کرد وعلی هرگز دست معاویه را قطع نکرد حال یامعاویه دزدنبوده یا علی عادل نبوده بیاید پرتقال فروش را
قطع کردن دست دزدان حکمی که علی نیز تنها برای ظعفا اجرا کرد
دست زن و مرد دزد را به سزای آنچه کرده اند قطع کنید (۳۸الماعده)
قطع دست دزدان حکمی بود که علی نیز آن را برای ظعفا اجرا کرد وعلی هرگز دست معاویه را قطع نکرد حال یامعاویه دزدنبوده یا علی عادل نبوده بیاید پرتقال فروش را
علی رو از زبان یک مسیحی بشناس که با اینکه مسلمان نیست ولی باز هم نسبت به علی احترام قائله.
پاسخحذفاینو برای اونایی میذارم که میخوان علی رو از زبان یک نویسنده غیر مسلمان بشناسن.
مستند پرچین راز...........
دانلود با لینک مستقیم...
کیفیت متوسط....
mostazafin.tv/images/video/resize/low_quality69parchine-raz.flv
کیفیت بالا.....
mostazafin.tv/images/video/69/parchine-raz.mp4
خوشبختانه این آقا از ماله کشا نیست.علی رو یک مسیحی شناخت ولی تویی که این همه سال عمرتو حروم کردی حتی سعی نکردی معنای اسم علی رو بشناسی چه برسه خود علی...من شک دارم که حتی خودتم بشناسی.
قضاوت با کاربران محترم.
بسم الله الرحمن الرحیم...
پاسخحذفسوال: قطع کردن دست دزدان حکمی که علی نیز تنها برای ضعفا اجرا کرد
جواب:
بررسي حکم قطع يد:
1) فردي که در سن قبل از بلوغ جرمي مرتکب شود، بنابراین انسان غیر بالغ اگر سرقت كند این حدّ درباره او اجرا نمی شود؛ بلكه حاكم شرع او را تعزیر می كند.
2) آنكه از حِرز باشد. یعنی جای سربسته و قفل زده شده ای را سرقت کند. بنابراین اگر كسی مالی را از صحرا، جاده، مسجد و نظیر این اماكن كه محل رفت و آمد است بدزدد، دست او را نمی برند.
3) آنكه خودش هَتْك حرز كند، یعنی خودش قفل را بشكند؛ و یا دیوار خانه را سوراخ كند. در این صورت اگر شخص دیگری قفل را بشكند، و این سارق، مال را برباید، حكم قطع برای او نیست.
دو مورد بالا رایج ترین موارد دزدی است و اگر کسی هم محتاج واقعی به نان شب و .. باشد عموما از دو طریق فوق سرقت میکند ولی مجازات قطع ید شامل حالش نمیشود.
اسلام ستیزان دیگر چه دلیلی برای اصرار بر بی گناه نشان دادن دزدان و عدم تناسب قطع ید با جرمشان دارند؟؟؟
4) آنكه باید دزدی مخفیانه باشد. یعنی اگر دزد در حضور مالک چیزی بدزد؛ حدّ قطع ید بر او جاری نیست.
مورد فوق هم بسیار عجیب است! اکثر دزدی ها در حضور مالک صورت میگیرد.یک سوال: آیا زورگیری در خیابان یا دزدی با موتر و ... توسط کیپ قاپ ها مشمول مورد فوق میشود؟
5) آنكه دزدی در عامِ مَجاعة نباشد؛ یعنی در سال خشكی و تنگی كه قحطی پیش آمده است؛ نبوده باشد. و چنانچه دزدی در این سال ها چیزی را بدزدد؛ حكم قطع ید دربار او نیست.
برخی از محققین و علما از مورد فوق چنین استنباط مینمایند که در کشور فقیر و یا کشوری که درگیر مشکلات اقتصادی بسیار است، این حکم نباید اجرا شود.
6)ارجاع دزد به حاكم به درخواست غَریم، یعنی كسی كه مال او را دزدیده اند، بوده باشد. بنابراین اگر غریم از حقّ خود بگذرد، و دزد را ارجاع به حاكم ندهد، حدّی درباره وی اجرا نمی گردد.
اسلام ستیزان که حکم قطع ید را با وجود شرایط بسیار وحشیانه و غیرعادلانه مینامند، هرگز فکر کرده اند که اگر دزدی خسارت قابل توجهی به صاحب مال نزده باشد و یا برای وی بسیار گران تمام نشده باشد، دزد را میبخشد و عموما از اینکه اگشتان وی را قطع نمایند، صرف نظر میکند اگر هم گران تمام شده باشد و ضربه سنگینی به زندگی وی وارد آورده باشد ، و دارنده تمامی شرایط قطع ید باشد، انصافا حقش است که مجازات شود زیراکه فردی که دارنده تمام این شرایط باشد،محتاج نبوده و صرفا جهت ثروت اندوزی و هوای نفسش ، دست رنج افراد دیگر را دزدیده و به این فکر نکرده که دیگرا نیز حق زندگی دارند و با دزدی چه مشکلات لاینحلی برایشان ایجاد کرده است.مالی که برای ازدواج و خرج عروسی یکی از فرزندان خانواده به زحمت بدست آمده، یا هزینه تحصیل یکی از فرزندان خانواده ، یا هزینه درمان فرد بیمار خانواده یا هزاران هزار مورد دیگر که حتی باعث مقروض شدن صاحب مال باشد.هرکدام از موارد فوق میتواند به از هم پاچیدن خانواده ای منجر شود پس چرا قطع ید اجرا نشود؟؟؟؟
7) و ضمنا بریدن دست اینطور نیست که تمام دست دزد قطع شود.
بلکه طبق نظر شیعه، بریدن دست در این مورد عبارت است از: بریدن چهار انگشت دست راست فقط : خِنصِر و بِنصر و وسطی و مُسبِّحه (سبّابه). و باید انگشت ابهام را كه شصت است باقی گذارند؛ و تمام كف دست نیز باید باقی بماند.
در سوره جن مىخوانيم: و ان المساجد لله فلا تدعوا مع الله احدا (5). مساجد،يا جمع مسجد به معناى معبد و جاىگاه عبادت است كه معناى آيه بر اينفرض چنين مىشود: مساجد از آن خداست و كسى را با خدا نخوانيد. يا جمعمسجد(مصدر ميمى)يعنى عبادت و پرستش است، يعنى پرستش جز خدا رانشايد و در مقام عبادت كسى را با خدا نام نبريد. بر هر دو فرض،ظاهر آيه از شريكقرار دادن در مقام عبادت منع مىكند.ولى طبق روايت صحيحى كه در دست داريممعناى ديگرى نيز از آيه استنباط مىشود كه مسجد را شامل«ما يسجد به»(مواضعسجود)گرفته است. گروهى از مفسرين، مانند سعيد بن جبير و زجاج و فراء گفتهاند:
مساجد شامل مواضع سجود(اعضاى سبعه در حال سجود)نيز مىشود كه اينمواضع از آن خداست و خداوند آنها را به انسان ارزانى داشته است و نبايد براىديگرى به كار گرفت (ر.ك:تفسير طبرسى،ج 10،ص 372).
از امام جواد عليه السلام نيز همين تاويل به اين صورت آمده كهدر مورد موضع قطع دست دزدى در حضور خليفه عباسى،معتصم بالله،سؤالىمطرح شد. هر كس به فراخور حال خود سخنى گفت. آن گاه امام عليه السلام فرمود:«از بنانگشتان». از مدرك اين فتوى از امام سؤال شد.فرمود: «كف دستيكى از مواضعهفتگانه در حال سجود است و از آن خداست و نبايد قطع شود» (وسايل الشيعه،ج 18،ابواب حد السرقة،باب 4. ) .زيرا عقوبتسارق بايد بر چيزى واقع شود كه از آن خود اوست.
من نمی دونم شما این ۱۰کیلومتر مطالب درباره قوانین قطع دست رو از کجای قران در آوردید
حذفولی در کشور عربستان که دست دزدان قطع میشه و احتمالا هیچکدام از قواعد بالا رعایت نمیشه دست پادشاه وشاهزادگان عربستان هرگز قطع نمیشه پس شکی نیست که این قانون تنها برای افراد ظعیف جامعه اجرا میشه پس سعال اینجاست که چرا باید قران دستور به حکمی بده که قابلیت اجرا برای همه افراد جامعه رو نداره
اولا قوانین عربستان رو که یه مشت وهابی هستن رو با قوانین ایران مقایسه نکنید چون آدمایی که میگن خوابیدن زن کنار دیوار حرامه چون دیوار مذکره دیگه معلومه چه آدمایی هستن...
حذفثانیا اون قوانین قطع دست از روایات اهل بیت به دست اومده...پیامبر فرمود:انی تارک فیکم الثقلین کتاب الله و عترتی ما ان تمسکتم بهما فلن تضلوا ابدا...
من بین شما دوچیز گرانبها به جا میذارم...کتاب خدا-قرآن- و اهل بیتم را...تا زمانی که به این دو چنگ بزنید هرگز گمراه نشوید...
قرآن چکیده مطالبه و اهل بیت مفسر قرآن...
پلیس یه حکم میده که ای مردم وقتی با ماشین میرین بیرون کمربند ایمنی رو ببندید...با سرعت مطمئن حرمت کنید..از اونجایی که پلیس مجبور نیست هوای همه رو داشته باشه دو کار میکنه....فرهنگ سازی میکنه که مردم به آیین نامه رانندگی عمل کنند و کار بعدیش اینه که اگه کسی گوش نکرد جریمه میشه...
پلیس میاد آیین عبور از چهار راه رو وضع میکنه...که طبق قوانین اگه چراغ راهنمایی وجود داشته باشه که همه تکلیفشون معلومه ولی اگه چراغ نداشته باشه حق تقدم با کیه اونوقت؟؟؟
پس ریز قوانین رو باید بریم از کجا یاد بگیریم؟؟؟خب معلومه از کلاس رانندگی...
قرآن هم یه سری قوانین کلی گفته...و اهل بیت ریز قوانین قطع دست دزد رو بیان کردن...
هر قانونی نیاز به مفسر داره که اهل بیت مفسر اون هستن...
احکام قرآن قابل اجرا برای همه زمان هاست ولی با شرایطش....وگرنه اگه مفسرین قرآن نبودن که همون اهل بیت باشن تا الان باید دست همه افراد جامعه قطع شده بود...
چون خودت که میدونی دزد که فقط اون دزدی که ما تو ذهنمون داریم نیست....
دزد فرهنگی داریم...دزد ناموس داریم...دزد اعتقادات داریم...دزد حقیقت داریم...اونی که دروغ میگه در واقع حقیقت رو دزدیده...اونی که غیبت میکنه در واقع آبروی طرف رو دزدیده...
اگه احکام اهل بیت نبود تا حالا دست همه مسلمانان قطع شده بود...همون اهل بیتی که مامور خداوند یکتا هستن...
اینکه شما ایراد میگیری که احکام قرآن قابلیت اجرا برای همه افراد جامعه رو نداره مشکل از قانون نیست مشکل از اجرا کننده قانونه که شما اینطوری فکر میکنی عطا جان.
اسلام ستیزان میگویند مگر اعضا و جوارح انسان را خدا نداده است پس کسی حق گرفتن و یا آسیب رساندن به آنها را ندارد! این مضمون قبل از آنکه توسط انان بیان شود در اسلام و در قرآن بیان شده است: ان المساجد لله
پاسخحذفیا در روایات اسلامی بارها به اینکه اعضا و جوارح انسان ودیعه های الهی و نعمتهای وی هستند اشاره شده اما وقتی صلاح حکمی بیشتر از شدت آن است و وقتی برای جلوگیری از ضایع شدن حقوق دیگران بیان شده، دیگر مشمول مضامین فوق نمیشود.
تاویل امام جواد (ع) باعث شد تا حکم عده ای از دزدان تغییر پیدا کند و تمام دست آنان قطع نگردد.اینکه میگویند خلافت مختص ائمه (ع) است و کس دیگری شایسته این مقام نیست به خاطر همین مسائل بوده. انصافا کدام یک از ائمه (ع) فرصت اجرای حدود الهی به معنای واقعی خود را داشتند؟؟؟ ظلمهایی که توسط حاکمان در دوره اسلامی صورت گرفت، کدامشان از سوی ائمه (ع) بوده است؟؟؟
8) اگر فقط یک بار دزد خانه همان منتقدان قوانین اسلام را کلهم اجمعین میزد هرگز اینقدر زبان درازی نمیکردند.
خانه ما را هم زد اثرات مخربش را هنوز به طور محسوس در زندگی احساس میکنیم و تا نسلها میتواند ادامه پیدا کند.چجوری اش، بماند...
دقیقا همینطور است.برای کنترل جامعه بزرگتر باید عده ای معدود مجازات شوند.این هرگز خلاف عقل نیست چون مجازات شوندگان در ارتکاب جرمشان مراحل مختلفی را پشت سر گذارده اند.
اجرای هر حکمی تاثیرات مختلفی در سطوح متفاوت خواهد داشت.
اگر فقط یک بار دزد خانه همان منتقدان قوانین اسلام را کلهم اجمعین میزد هرگز اینقدر زبان درازی نمیکردند.
حذفخانه ما را هم زد اثرات مخربش را هنوز به طور محسوس در زندگی احساس میکنیم و تا نسلها میتواند ادامه پیدا کند.چجوری اش، بماند...
دقیقا همینطور است.برای کنترل جامعه بزرگتر باید عده ای معدود مجازات شوند.این هرگز خلاف عقل نیست چون مجازات شوندگان در ارتکاب جرمشان مراحل مختلفی را پشت سر گذارده اند.
..............................
پاسخ:
در فیلم یوسف همه دیدند وقتی خود یوسف در وسایل برادرش جام نقره گذاشت و او را به دزدی متهم کرد برای مجازات برادرش به او گفت باید دو سال برای من کار کنی
آیا بهتر نیست دله دزد به همین شکل مجازات شود و دست دزدان بزرگی مثل احمدی نژاد،بابک زنجانی،رحیمی،خامنه ای و...برای عبرت جامعه قطع شود
در فیلم یوسف همه دیدند وقتی خود یوسف در وسایل برادرش جام نقره گذاشت و او را به دزدی متهم کرد برای مجازات برادرش به او گفت باید دو سال برای من کار کنی
حذفآیا بهتر نیست دله دزد به همین شکل مجازات شود و دست دزدان بزرگی مثل احمدی نژاد،بابک زنجانی،رحیمی،خامنه ای و...برای عبرت جامعه قطع شود.
.............................
همین الان خودتون جواب خودتون رو دادید عطا جان...
یوسف گفت:برای من کار کن...چرا نگفت باید دستش رو قطع کنیم؟؟؟
از این آیه هم میشه فهمید که قطع کردن دست دزد شرایطی داره و هر دزدی نیاز نیست که دستش قطع بشه...
پس از همون 10 کیلومتر قانون قطع دست دزد رو که اون بالا اهل بیت گفتیم هم تایید کننده همین داستان یوسف هست که نیازی نیست دست همه دزدان قطع بشه.
و حالا میرسیم سر عدالت علی (ع):
پاسخحذفاولا شما حتی نمیدونی معنی سیاسیت چیه؟
این صفحاتی که بهت میدمو بخون تا خودت بفهمی که ماجرای علی و معاویه چیه گرچه بحث علی و معاویه خیلی پیچیده تر از این حرفاست ولی حداقل آشنا میشی باهاشون... چون این موضوع یک موضوع سیاسیه هیچ ربطی به قطع کردن دست نداره...شما هم بیخودی نیرو صرف نوشتن این پست کردی...
http://fa.wikipedia.org/wiki/%D8%B9%D9%84%DB%8C_%D8%A8%D9%86_%D8%A7%D8%A8%DB%8C%E2%80%8C%D8%B7%D8%A7%D9%84%D8%A8
http://fa.wikipedia.org/wiki/%D9%85%D8%B9%D8%A7%D9%88%DB%8C%D8%A9_%D8%A7%D8%A8%D9%86_%D8%A7%D8%A8%DB%8C%E2%80%8C%D8%B3%D9%81%DB%8C%D8%A7%D9%86
شما اگه یه سر به تاریخ بزنی میبینی که امام علی (ع) هیچ حکمی نداده که عدالت در اون اجرا نشده باشه...مشکل اینجاست که ندیده و نخونده میشی کاسه داغ تر از آش...
علی (علیه السلام) از زبان دانشمندان غیر مسلمان:
1) مادام ديالافوا ـ سياح فرانسوي ـ گويد : « احترام علي ( عليه السلام ) در نزد شيعه به منتهي درجه است ، و حقاً هم بايد اين طور باشد ؛ زيرا اين مرد بزرگ علاوه بر جنگ ها و فداکاري ها که براي پيشرفت اسلام کرد ، در دانش ، فضايل ، عدالت و صفات نيک بي نظير بود ، و نسلي پاک و مقدس هم از خود باقي گذارد . فرزندانش نيز از اوپيروي کردند ، و براي پيشرفت مذهب اسلام مظلومانه تن به شهادت دادند . اميرالمومنين علي ( عليه السلام ) کسي است که همه ي بت هايي را که اعراب ، شريک خداي يگانه مي پنداشتند شکست ، و وحدت و يگانه پرستي را تبليغ کرد . علي کسي است که تمام اعمال و رفتارش نسبت به مسلمانان منصفانه بود . علي ( عليه السلام ) کسي است که تهديد و نويدش قطعي بود . « مادام ديالافواي مسيحي » در ادامه ي اين بحث ، خطاب به خود چنين مي گويد :
چشمان من ! گريه کنيد و اشک هاي خود را با آه و ناله ي من مخلوط نماييد ! و براي اولاد پيامبر ( صلي الله عليه و آله ) که مظلومانه شهيد شدند ، عزاداري کنيد » .
منبع: اسد عليزاده ، اکبر ، امام علي عليه السلام از نگاه انديشمندان غير شيعه ، ص 100 -101 .
2/ژنرال سرپرسي سايکس ـ از مشاهير خاورشناسان انگليسي ـ مي گويد : « او [ علي بن ابيطالب ( عليه السلام ) ] از ميان خلفا به شرافت و بزرگواري نفس مشهور ، و به غايت مراقب حال زيردستان خود بود . القائات فرستاده ها و نماينده ها در او تأثيري نداشت . به هديه هاي آنان ترتيب اثر نمي داد ، با حريف مکار و غدار خود معاويه ابداً طرف نسبت نبود که براي رسيدن به مقصودي که داشت سخت ترين جنايات را مرتکب شده و رذل ترين وسايل را براي پيشرفت خودش بر مي انگيخت . دقت و مراقبت هاي خيلي سخت او [ علي ( عليه السلام ) ] در امانت و ديانت باعث شده بود که اعراب حريص که تمام امپراطوري را غارت کرده بودند از وي ناراضي باشند . ليکن صداقت ، صحت عمل ، دوستي کامل ، رياضت ، عبادت از روي صدق ، خلوص يا تجرد، وارستگي ، آداب و خصايل محموده ي قابل توجهي که در او وجود داشت حقيقتاً صورت قابل ستايشي به وي داده بود . اين که اهالي ايران در او مقام ولايت قايل شده و او را به اصطلاح سرپرست حقيقي و مربي الهي مي دانند واقعاً اين قاعده قابل تحسين و شايان بسي تمجيد است . اگر چه مقام و مرتبه ي او خيلي بالاتر از اين ها است »
منبع: اسد عليزاده ، اکبر ، امام علي عليه السلام از نگاه انديشمندان غير شيعه ، ص 100 -101
3/ جانين ـ شاعر آلماني ـ گويد : « علي ( عليه السلام ) را جز آن که دوست بداريم و شيفته او باشيم چاره اي نداريم ؛ زيرا جوان شريف و بزرگواري بود ، وجدان پاکي داشت که از مهرباني و نيکي لبريز بود ، و قلبش مملو از ياري و فداکاري بود ، و از شير شرزه شجاع تر بود ، ولي شجاعتي ممزوج با رقت ، لطف ، دلسوزي ، مهر و عاطفه »
منبع: سراج ، محمد ابراهيم ، امام علي عليه السلام خورشيد بي غروب ، ص 324
4/ بارون کاردايفو ـ دانشمند فرانسوي ـ گويد : « علي ( عليه السلام ) مولود حوادث نبود ، بلکه حوادث را او به وجود آورده بود ؛ اعمال او مخلوق فکر و عاطفه و مخيله ي خود اوست ؛ پهلواني بود در عين دليري دلسوز و رقيق القلب ، و شهسواري بود که هنگام رزم آزمايي ، زاهد از دنيا گذشته بود . به مال و منصب دنيا اعتنايي نداشت ، و در حقيقت جان خود را فدا نمود . روحي بسيار عميق داشت که ريشه ي آن ناپيدا بود و در هر جا خوف الهي او را فرا گرفته بود
منبع: کريم خاني ، صمداني ، علي عليه السلام فرانسوي اديان ، ص 16
پاسخحذف5/ جرج جرداق ـ نويسنده ي مسيحي عرب ـ مي گويد :
« واقعاً سزاوار است که در جهان امروز ، آتش افروزان جنگ ، عوامل و مسببان بدبختي هاي ملت ها و افراد ، به سخنان و کمک قهرمان انديشه ي عربي ، بزرگ مرد وجدان انساني علي بن ابي طالب ( عليه السلام ) گوش فرا دهند و آن ها را حفظ کنند و در مقابل گوينده ي بزرگ آن سخنان ، سر تعظيم فرود آوردند .»
منبع: جرج جرداق ، امام علي عليه السلام صداي عدالت انساني ، ترجمه ي هادي خسرو شاهي ، ج 4 ، ص 468
6/ جرج جرداق مسيحي در بحث « بردگي » نظر علي ( عليه السلام ) و عمر بن خطاب را مقايسه نموده ، مي گويد :
« عمر گفت : مردم را چرا به بندگي گرفتيد ؟ و در حال که مادرانشان آنان را آزاده زاده اند . اين گفتار متوجه اربابان است و جز نصيحتي بيش نيست . ولي علي بن ابي طالب ( عليه السلام ) بردگان را بيدار مي کرد و مي فرمود :
« بنده ي ديگري مباش که خداوند تو را آزاد آفريده است » بلندي انديشه را بنگر »
منبع: جرج جرداق ، الأمام علي عليه السلام صوت العداله الأنسانيه ، ج 5 ، ص 1222
7/ کارلايل ـ فيلسوف بزرگ انگليسي ـ مي گويد : « ما را نمي رسد جز آن که علي ( عليه السلام ) را دوست بداريم و به او عشق بورزيم ، چه او جوان مردي است بس عالي قدر و بزرگ نفس ، از سرچشمه ي وجدانش خير و نيکي مي جوشيد ، از دلش شعله هاي شور و حماسه زبانه مي زد ، شجاع تر از شير ژيان بود ولي شجاعتي ممزوج با لطف ورحمت و عواطف رقيق و رافت ... در کوفه کشته شد ، شدت عدلش موجب اين جنايت گرديد ، چنانکه هر کس را ماند خود عادل مي ديد ، پيش از مرگش درباره ي قاتل خود گفت : و اگر زنده ماندم خودم نمي دانم [ با ضارب چه کار کنم ] و اگر در گذشتم کار به دست شما است ، اگر خواستيد قصاص نماييد در برابر يک ضربت تنها زنيد ، اگر در گذريد به تقوا نزديک تر است .
منبع: عبدالفتاح عبد المقصود ، الأمام علي بن ابي طالب عليه السلام ، ج 1 ، مقدمه ، ترجمه ي سيد محمد مهدي جعفري ، ص سيزده
اینم لینک دانلود کتب "جرج جرداق" نویسنده مسیحی درباره امام علی (ع):
1/علی (ع) و حقوق بشر
bayanbox.ir/download/8079939561162339925/%D8%B9%D9%84%DB%8C-%D8%B9%D9%84%DB%8C%D9%87-%D8%A7%D9%84%D8%B3%D9%84%D8%A7%D9%85-%D9%88-%D8%AD%D9%82%D9%88%D9%82-%D8%A8%D8%B4%D8%B1.pdf
2/ علی علیه السلام و انقلاب فرانسه
bayanbox.ir/download/2953702361245493486/%D8%B9%D9%84%DB%8C-%D8%B9%D9%84%DB%8C%D9%87-%D8%A7%D9%84%D8%B3%D9%84%D8%A7%D9%85-%D9%88-%D8%A7%D9%86%D9%82%D9%84%D8%A7%D8%A8-%D9%81%D8%B1%D8%A7%D9%86%D8%B3%D9%87.pdf
3/ علی(ع) و سقراط
bayanbox.ir/download/6784627256111007122/%D8%B9%D9%84%DB%8C-%D8%B9%D9%84%DB%8C%D9%87-%D8%A7%D9%84%D8%B3%D9%84%D8%A7%D9%85-%D9%88-%D8%B3%D9%82%D8%B1%D8%A7%D8%B7.pdf
4/ علی(ع) و عصر او
bayanbox.ir/download/7867622396847255167/%D8%B9%D9%84%DB%8C-%D8%B9%D9%84%DB%8C%D9%87-%D8%A7%D9%84%D8%B3%D9%84%D8%A7%D9%85-%D9%88-%D8%B9%D8%B5%D8%B1-%D8%A7%D9%88.pdf
5/ علی(ع) و قوم عرب
bayanbox.ir/download/7103505022965239229/%D8%B9%D9%84%DB%8C-%D8%B9%D9%84%DB%8C%D9%87-%D8%A7%D9%84%D8%B3%D9%84%D8%A7%D9%85-%D9%88-%D9%82%D9%88%D9%85-%D8%B9%D8%B1%D8%A8.pdf
امیدوارم کاربران لذت ببرند...
۱۰کیلومتر توضیحات دادید ولی آخرش نگفتیدچراعلی دست معاویه را قطع نکرد
حذف10 کیلومتر توضیح دادم که علی رو از زبان بیگانگانی که ماله کش نیستن بشناسیم...
حذفسوال اینکه چرا علی دست معاویه رو قطع نکرد مثل این می مونه که چرا نمی تونیم غذا درست کنیم وقتی چیزی تو خونه نیست؟قطع دست که چیزی نیست علی میخواست با جنگ با معاویه کارشو تموم کنه.
خودتون اگه تاریخ رو بخونید می بینید که تو جنگ نهروان چه بلایی سر علی آوردن...جنگ معاویه با علی بود...اگه همه یار علی بودن و از نظر سیاسی حمایتش می کردن علی راحت می تونست دخل معاویه رو بیاره.اما وقتی لشکر معاویه کاغذ پاره های قرآن رو بالای نیزه بردن سپاه علی گول خوردن و گفتن که ما با قرآن نمیجنگیم.در صورتی اگه اندکی عقل داشتند میفهمیدن که با قرآن نمیجنگن با معاویه میجنگن...
على عليه السلام خود بسوى آنها رفت و آنان را نصيحت كرد و فرمود من هم مثل شما خواهان اجراى حكم قرآن هستم و براى همين منظور با معاويه جنگ ميكردم و خود شما ديديد كه من با متاركه جنگ و انتخاب ابوموسى بحكميت مخالف بودم ولى در اثر فشار و اصرار خود شما جنگ خاتمه يافت و ابوموسى را هم عليرغم عقيده من خودتان براى حكميت انتخاب كرديد و اكنون هم ما بر سر رأى اولى هستيم و در صدد حمله مجدد بشام ميباشيم پس شما هم ما را كمك كنيد .
خوارج در پاسخ گفتند تو و ما كافر شده بوديم ما توبه كرديم ولى تو بهمان حال باقى مانده اى.اول بايد تو هم توبه كنى آنگاه ما هم مجددا ترا يارى ميكنيم!!
اين گروه به همه بد ميگفتند و شعارشان فقط تلاوت آيه:
و من لم يحكم بما انزل الله فاولئك هم الكافرون بود اما نميدانستند آنكس كه بما انزل الله بايد حكم كند على عليه السلام است.
سوره مائده آيه .44
هیچکی علی رو از نظر سیاسی حمایت نکرد تا کار معاویه رو تموم کنه...وگرنه علی تشنه این بود که عدالت رو اجرا کنه.خودت که می دونی کار سیاسی به همین سادگی ها نیست عطا جان...
بسم الله الرحمن الرحیم....
پاسخحذفسوال: سر بریدن و مثله کردن توسط داعش با استناد به آیات قرآن
شان نزول این هنگام جنگ بود نه بعد از جنگ....
إِذْ يُوحِي رَبُّكَ إِلَى الْمَلآئِكَةِ أَنِّي مَعَكُمْ فَثَبِّتُواْ الَّذِينَ آمَنُواْ سَأُلْقِي فِي قُلُوبِ الَّذِينَ كَفَرُواْ الرَّعْبَ فَاضْرِبُواْ فَوْقَ الأَعْنَاقِ وَاضْرِبُواْ مِنْهُمْ كُلَّ بَنَانٍ ﴿۱۲﴾
هنگامى كه پروردگارت به فرشتگان وحى مى كرد كه من با شما هستم پس كسانى را كه ايمان آورده اند ثابتقدم بداريد به زودى در دل كافران وحشتخواهم افكند پس فراز گردنها را بزنيد و همه سرانگشتانشان را بزنید (۱۲)
وارد کردن ضربه بر سر و مغز کفّار یا زدن سر انگشتان دست و پاى آنان، توان رزم و اسلحه به دست گرفتن را از آنان مىگیرد. و احتمال دارد بیانگر این باشد که اگر دشمن پیاده است، هدف سر او باشد و اگر سواره باشد، دست و پاى او را هدف قرار دهید.
از توان رزمى خود در نبرد، بهترین استفاده را ببرید و ضربهها را به جاهاى حسّاس وارد آورید. «فاضربوا فوق الاعناق و اضربوا منهم کلّ بنان»
اصلا بالفرض هم که معنای این آیه قطع کردن سر و انگشتان باشه...داعش نفهم که 90 درصد نیروهاش از کشورهای اروپایی هستن چه میدونن قرآن چیه؟!
عده ای از گروه داعش جلوى موتور یک مســـــیحى و همـــــسرش را گرفتند و پرسیدند: مسلمان هستید یا مسیحى؟
مسیـــــحى جواب داد: مسلمانم..
داعشی : اگر مسلـــــمانى آیه یى از قرآن را برایـــــم بخوان..!
مسیحى سطرى از انجیل را برایش خواند..
داعش گفت : درست است مى تـــــوانى بروى..!!
بعـــــد از دور شدن همـــــسرش به او گفت :
چرا ریـــــسک کردى و به او گفتى مسلمانى ،اگر می فهـــــمیدند، ما را مى کشتند..
مسیحى گفـــــت: آن ها اگر قرآن را بلد بودند، آدم نمى کـــــشتند…!!!
همینقدر در نفهم بودنشان بس که میگن ما مسلمانیم ولی به جای اینکه با دشمن اصلی بجنگن با خود مسلمان ها می جنگن...
اگه قرآن هم نبود داعش حتما یک اساس نامه برای کشتن آدم ها تنظیم میکرد...همینطور که الان این کارو کرده.
اما آیه 33 سوره مائده...
إِنَّمَا جَزَاء الَّذِينَ يُحَارِبُونَ اللّهَ وَرَسُولَهُ وَيَسْعَوْنَ فِي الأَرْضِ فَسَادًا أَن يُقَتَّلُواْ أَوْ يُصَلَّبُواْ أَوْ تُقَطَّعَ أَيْدِيهِمْ وَأَرْجُلُهُم مِّنْ خِلافٍ أَوْ يُنفَوْاْ مِنَ الأَرْضِ ذَلِكَ لَهُمْ خِزْيٌ فِي الدُّنْيَا وَلَهُمْ فِي الآخِرَةِ عَذَابٌ عَظِيمٌ ﴿۳۳﴾
سزاى كسانى كه با [دوستداران] خدا و پيامبر او مىجنگند و در زمين به فساد مىكوشند جز اين نيست كه كشته شوند يا بر دار آويخته گردند يا دست و پايشان در خلاف جهتيكديگر بريده شود يا از آن سرزمين تبعيد گردند اين رسوايى آنان در دنياست و در آخرت عذابى بزرگ خواهند داشت (۳۳)
خیلی راحت این جا همه می فهمن که خدا نگفته حتما بیا دست و پا قطع کن...این جا شرط گذاشته خدا....گفته اونایی که با خدا و پیامبرش دشمن هستن(یعنی اونایی که یقین دارید به سوی خدا برنمی گردند) و علاوه بر اون دارن رو زمین فساد ایجاد میکنن...این ها رو باید مجازات سخت کرد نه هر کسی که جلوی خدا وایسته...چون واستادن داریم تا واستادن...
شما خودت یکی بیاد بزنه یکی از اعضای خانواده شما رو خدای نکرده بکشه یا مجروح کنه شما ساکت میشینی؟یا قصاص میکنی؟همون انتقام شما....
پس وقتی کسی جلوی خدا و پیامبرش وامیسته بدون هزینه هم نیست.اونا هم کلی آدم میکشن از مسلمونا.اینا رو هم در نظر داشته باشی بد نیست.البته در ادامه اومده تبعید هم میشه کرد این ها رو...
و در ادامه هم میگه:
مگر كسانى كه پيش از آنكه بر ايشان دستيابيد توبه كرده باشند پس بدانيد كه خدا آمرزنده مهربان است (۳۴)
خدا از اونایی که توبه کنن انتقام نمیگیره ولی ما آدما میگیریم....
خدا یعنی این...
من یه سوال میپرسم وقتی علی با عمعاویه در جنگ و در گیری هست چطوری هنوز شکستش نداده و دستگیرش نکرده دستشو قطع کنه ؟(فرض بر اینکه شرایط دست قطع کردنو داشته باشه.) من ایراداتی که بر قسمت های دیگه قران گرفتی کار ندارم چون مطالعه نداشتم ولی این قسمت که یه مقدار مطالعه داشتم دیدم که خیلی مزخرف میگی
پاسخحذفشرایط دست قطع کردن هم تو کتاب متون فقه شهید اول ( بنا به قولی دانشمند ترین فقها شیعه) بخونی .
به نظرت علی علیه السلام میتونست و این کارو نکرد احمق؟ علی علیه السلام هنگامی که دخترش ام کلثوم از بیت المال در قبال به امانت گذاشتن گردنبندی مقداری پول گرفت گفت به خدا قسم دستت را قطع میکردم اگر که آن گردنبند را به امانت نمیگذاشتی
پاسخحذف