۱۳۹۴ فروردین ۱۱, سه‌شنبه

سوتی ۷:از هرگونه تفکر پرهیز کنید

دستور قرآن به پرهیز از تفکر :
ای کسانی که ایمان آورده اید از چیزهایی که اگر بر شما آشکار شود شما را در رنج و اندوه افکند سعال نکنید جمعی از پیشینیان از چنین اموری سعال کردند و سپس به مبارزه با آن پرداختند (۱۰۱،۱۰۲الماعده)




۵۳ نظر:

  1. گلم چرا در مورد چیزی که نمیدونی و تحقیقی در موردش نکردی صحبت میکنی و نتیجه میگیری و پخش میکنی

    تفکر در مرد خداوند دو جور است:
    یکی حرام و یکی پر فضیلت.
    .
    .
    حالا چرا حرام؟

    پاسخحذف
  2. تفکر در مورد صفات خداوند حرام است,
    چون چیزی جز جهل وسر درگمی برایمان نمی ماند
    مثلا فکر کردن در مورد همیشگی بودن خداوند
    .
    .
    .که این آیه دقیقا به همین موضوع اشاره دارد

    کافیه چند آیه قبل و بعد رو بخونید
    بای

    پاسخحذف
    پاسخ‌ها
    1. مثلا تفکر در مورد عدل خدا حرام است چون ۱۰۰٪مورد بی اعتقادی میشه درست گفتم

      حذف
  3. بسم الله الرحمن الرحیم...

    سوال: از هرگونه تفکر پرهیز کنید و بامزه ترین آیه قرآن

    جواب:خب بیاید آیه ها رو مرور کنیم....
    سوره مائده آیه های 101...102...103
    يَا أَيُّهَا الَّذِينَ آمَنُواْ لاَ تَسْأَلُواْ عَنْ أَشْيَاء إِن تُبْدَ لَكُمْ تَسُؤْكُمْ وَإِن تَسْأَلُواْ عَنْهَا حِينَ يُنَزَّلُ الْقُرْآنُ تُبْدَ لَكُمْ عَفَا اللّهُ عَنْهَا وَاللّهُ غَفُورٌ حَلِيمٌ ﴿۱۰۱﴾
    اى كسانى كه ايمان آورده‏ايد از چيزهايى كه اگر براى شما آشكار گردد شما را اندوهناك مى‏كند مپرسيد و اگر هنگامى كه قرآن نازل مى‏شود در باره آنها سؤال كنيد براى شما روشن مى‏شود خدا از آن [پرسشهاى بيجا] گذشت و خداوند آمرزنده بردبار است (۱۰۱)

    این آیه خیلی واضح داره میگه از چیزهایی که ظرفیتشو ندارید سوال نکنید...اما وقتی قرآن نازل میشه سوال کنید.بپرسید تا براتون روشن بشه چیزی که برای شما مبهمه...

    قَدْ سَأَلَهَا قَوْمٌ مِّن قَبْلِكُمْ ثُمَّ أَصْبَحُواْ بِهَا كَافِرِينَ ﴿۱۰۲﴾
    گروهى پيش از شما [نيز] از اين [گونه] پرسشها كردند آنگاه به سبب آن كافر شدند (۱۰۲)

    چنان چه مشهود است، در این این مبارکه، هرگز توصیه نشده که از زیاد سؤال کردن اجتناب نمایید، بلکه فرموده است از پرسیدن آن چه دانستنش موجب اندوه می‌شود اجتناب کنید و نیز از سؤال بی‌جا پرهیز نمایید.

    الف – فرض کنید کسی از پیامبر اکرم و یا اهل بیت عصمت علیهم‌السلام سؤال نماید که: «من چه زمانی خواهم مُرد؟» و یا «سبب مرگ من چیست؟» و یا «همسر و فرزندان من کِی و چگونه می‌میرند؟» و ...، بدیهی است که پاسخ این سؤالات چیزی جز بر غم و اندوه و در اغلب موارد یأس و ناامیدی نمی‌افزاید. و گاهی انسان چون برایش قابل هضم نیست و خوشش نمی‌آید انکار هم می‌کند. لذا در آیه بعد تصریح می‌نماید که بسیاری قبل از شما از این قبیل سؤالات نمودند و به جهت آن کافر شدند:

    «قَدْ سَأَلَهَا قَوْمٌ مِّن قَبْلِكُمْ ثُمَّ أَصْبَحُواْ بِهَا كَافِرِينَ» (مائده، 102)
    ترجمه: البته گروهى پيش از شما نيز اين چيزها را پرسيدند، سپس بدان كافر شدند.

    ب – گاه انسان با سؤال بی‌مورد، کار ساده را برای خودش سخت می‌کند؛ مثل قوم بنی‌اسرائیل. به آنها امر شد که گوساله‌ای را قربانی کنید و ... – خُب اگر هر گوساله‌ای را بنا بر همین امر قربانی می‌کردند، به حاجت می‌رسیدند، اما کار را بر خود سخت کردند، پرسیدند: نر باشد یا ماده – بزرگ باشد یا کوچک – چه رنگی باشد – در میان کدام گله باشد و ...، پس مجبور شدند دنبال چنین گوساله‌ای با این مشخصات بگردند. انسان گاه با سؤالات بی‌مورد، خودش را به دردسر می‌اندازد.
    سوره بقره...
    و هنگامى كه موسى به قوم خود گفت‏خدا به شما فرمان مى‏دهد كه ماده گاوى را سر ببريد گفتند آيا ما را به ريشخند مى‏گيرى گفت پناه مى‏برم به خدا كه [مبادا] از جاهلان باشم (۶۷)

    از اینجا سوالات الکی کردن بنی اسرائیل...

    گفتند پروردگارت را براى ما بخوان تا بر ما روشن سازد كه آن چگونه [گاوى] است گفت وى مى‏فرمايد آن ماده گاوى است نه پير و نه خردسال [بلكه] ميانسالى است بين اين دو پس آنچه را [بدان] ماموريد به جاى آريد (۶۸)
    گفتند از پروردگارت بخواه تا بر ما روشن كند كه رنگش چگونه است گفت وى مى‏فرمايد آن ماده گاوى است زرد يكدست و خالص كه رنگش بينندگان را شاد مى‏كند (۶۹)
    گفتند از پروردگارت بخواه تا بر ما روشن گرداند كه آن چگونه [گاوى] باشد زيرا [چگونگى] اين ماده گاو بر ما مشتبه شده و[لى با توضيحات بيشتر تو] ما ان شاء الله حتما هدايت ‏خواهيم شد (۷۰)
    گفت وى مى‏فرمايد در حقيقت آن ماده گاوى است كه نه رام است تا زمين را شخم زند و نه كشتزار را آبيارى كند بى‏نقص است و هيچ لكه‏اى در آن نيست گفتند اينك سخن درست آوردى پس آن را سر بريدند و چيزى نمانده بود كه نكنند (۷۱)

    ج – گاهی سؤال بسیار زودرس است، پس یا پاسخی به آن داده نمی‌شود و یا اگر پاسخ داده شود نیز برای سائل قابل درک نبوده و فایده‌ای ندارد. مثل یک سؤال علمی که هنوز معلومات اولیه و مقدماتی آن حاصل نشده است.

    پاسخحذف
    پاسخ‌ها
    1. فرض کنید کسی از پیامبر اکرم و یا اهل بیت عصمت علیهم‌السلام سؤال نماید که: «من چه زمانی خواهم مُرد؟» و یا «سبب مرگ من چیست؟» و یا «همسر و فرزندان من کِی و چگونه می‌میرند؟» و ...، بدیهی است که پاسخ این سؤالات چیزی جز بر غم و اندوه و در اغلب موارد یأس و ناامیدی نمی‌افزاید. و گاهی انسان چون برایش قابل هضم نیست و خوشش نمی‌آید انکار هم می‌کند. لذا در آیه بعد تصریح می‌نماید که بسیاری قبل از شما از این قبیل سؤالات نمودند و به جهت آن کافر شدند:
      ..................
      پاسخ:
      شما مثال هایی که زدین بی ربط است این مثال ها و پرسش ها موجب بی اعتقادی کسی به اسلام نمیشه
      نمونه ای از سعال هایی که اسلام براشون جواب نداره و انسان رو از پرسیدنش نهی کرده:
      .۱)چراخداوند در خلقت انسان ها عدل را رعایت نکرده
      ۲)چرا خداوند از عذاب دادن انسان ها لذت می برد
      ۳ )چرا خداوند به انسان های ظالم فرصت می دهد
      ۴)چرا الله در قران گفته:بعضی را برتر از بعضی خلق کردیم تا شما را به خدمت بگیرند
      ۵)دلیل آفرینش انسان چیست
      ۶)چرا با اینکه الله در قران گفته هرکس را خواهم هدایت کنم هر آنکس را که خواهم گمراه کنم ولی با این حال گمراه شدگان رو در قیامت عذاب میکنه
      .

      .
      .

      حذف
    2. پاسخ ها رو تک تک جواب میدم...

      1)چراخداوند در خلقت انسان ها عدل را رعایت نکرده؟

      منظورتون از این جمله چیه؟در چه مواردی در خلقت انسان عدل رو رعایت نکرده؟؟؟

      حذف
    3. 2)چرا خداوند از عذاب دادن انسان ها لذت می برد؟
      ۵)دلیل آفرینش انسان چیست؟(فایل طبیب)

      برای جواب دادن به این دو سوال من قوه بیان خوبی ندارم.برای همین جواب دادنشو میسپارم به فایل صوتی که برات گذاشتم.امیدوارم جواب کاربران محترمی که میان به این سایت رو هم بده.
      جهنم چرا؟
      bidarbash.net/uploads/sounds/3/122/1428224149_2041244543.mp3
      طبیب
      bidarbash.net/uploads/sounds/3/127/1428238681_440087475.mp3
      آشتی
      bidarbash.net/uploads/sounds/3/116/1428218043_1842908665.mp3
      جهنم و بهشت
      bidarbash.net/uploads/sounds/3/111/1428151954_538414572.mp3

      حذف
    4. 3/چرا خداوند به انسان های ظالم فرصت می دهد؟

      اگرچه در بسیاری از موارد ظالمان و ستم‌گران در همین دنیا نیز به سزای بخشی از اعمال خود می‌‌رسند، اما نظام هستی بر این قرار گرفته است که تمام مجازات در این دنیا نباشد، و اصولاً نمی‌‌توان در این دنیا تمام مجازات برخی از ظالمان را اجرا کرد. فردی که هزاران نفر را به قتل رساند، چه مجازاتی در این دنیا می‌‌تواند برایش مناسب باشد؟

      قرآن کریم در مورد چنین افرادی می‌فرماید: «وَ لا یَحْسَبَنَّ الَّذینَ کَفَرُوا أَنَّما نُمْلی‏ لَهُمْ خَیْرٌ لِأَنْفُسِهِمْ إِنَّما نُمْلی‏ لَهُمْ لِیَزْدادُوا إِثْماً وَ لَهُمْ عَذابٌ مُهینٌ»؛ آنها که کافر شدند، (و راه طغیان پیش گرفتند،) تصور نکنند اگر به آنان مهلت مى‏‌دهیم، به سودشان است! ما به آنان مهلت مى‌‏دهیم براى این‌که بر گناهان خود بیفزایند و براى آنها، عذاب خوارکننده‏‌اى (آماده شده) است!
      آل عمران، ۱۷۸

      از مجموع آیات قرآن استفاده می‌‌شود که خداوند افراد گناه‌کار را در صورتى که زیاد آلوده به گناه نشده باشند، به وسیله زنگ‌هاى بیدار باش و عکس العمل‌‏هاى اعمالشان، و یا گاهى به وسیله مجازات‌‌هاى متناسب با اعمالى که از آنها سرزده است، بیدار مى‌‌‏سازد و به راه حق بازمى‌‌‏گرداند. اینها کسانى هستند که هنوز شایستگى هدایت را دارند و مشمول لطف خداوند مى‌‌‏باشند و در حقیقت مجازات و ناراحتی‌‌هاى آنها، نعمتى براى آنها محسوب مى‌‌‏شود. چنان‌که قرآن کریم مى‌‌فرماید: «ظَهَرَ الْفَسادُ فِی الْبَرِّ وَ الْبَحْرِ بِما کَسَبَتْ أَیْدِی النَّاسِ لِیُذِیقَهُمْ بَعْضَ الَّذِی عَمِلُوا لَعَلَّهُمْ یَرْجِعُونَ»؛ به سبب اعمال مردم، فساد در خشکى و دریا آشکار شد تا به آنان جزاى بعضى از کارهایشان را بچشاند، باشد که بازگردند.
      روم، 41

      ولى آنها که در گناه و عصیان، غرق شوند و طغیان و نافرمانى را به مرحله نهایى برسانند، گاه خداوند بنابر مصالحی آنها را به حال خود وامى‌‏‌گذارد و به اصطلاح به آنها میدان می‌‌دهد تا پشتشان از بار گناه سنگین شود و استحقاق حد اکثر مجازات را پیدا کنند.
      اینها کسانى هستند که تمام پل‌‏های پشت سر خود ویران کرده‌‏‌اند، و راهى براى بازگشت نگذاشته‌‏‌اند و لیاقت و شایستگى هدایت الهى را کاملاً از دست داده‌‏اند.

      آیه فوق، این معنا را تأکید کرده و مى‏‌فرماید؛ گمان نکنند آنهایى که کافر شدند، مهلتى که به ایشان می‌دهیم براى آنها خوبست، بلکه مهلت می‌‌دهیم تا به گناه و طغیان خود بیفزایند و براى آنان عذاب خوار کننده است.

      این معنا در خطبه‏‌اى که حضرت زینب(ع) در شام در برابر یزید طغیانگر -که از مصادیق روشن گناه‌کار غیر قابل بازگشت بود. به آن استدلال کرده است، استفاده می‌شود. آن‌جا که مى‌‏فرماید: «تو امروز شادى مى‏‌کنى و چنین مى‌‏پندارى که چون فراخناى جهان را بر ما تنگ کرده‏‌اى و کرانه‌‏هاى آسمان را بر ما بسته‌‏اى و ما را همچون اسیران از این دیار به آن دیار می‌برى، نشانه قدرت تو است، و یا در پیشگاه خدا قدرت و منزلتى دارى و ما را در درگاه او راهى نیست؟! اشتباه می‌کنى، این فرصت و آزادى را خداوند از آن‌رو به تو داده تا پشتت از بار گناه، سنگین گردد و عذاب دردناک در انتظار تو است ... پس اندکى آرام و آهسته باش، آیا سخن خدا را فراموش کرده‏‌اى که فرمود: «آنها که کافر شدند (و راه طغیان را پیمودند) تصوّر نکنند که اگر به آنها مهلت مى‏‌دهیم به سود آنها است، ما به آنها مهلت مى‏‌دهیم که بر گناهانشان بیفزایند و عذاب دردناکی در انتظار آنها است‏».

      خلاصه این‌که آیه 178 سوره آل عمران، به سؤال فوق که در ذهن بسیارى وجود دارد، پاسخ می‌‌گوید که چرا جمعى از ستم‌گران و ظالمان این همه غرق نعمت‌اند و مجازات نمى‌‏بینند؟ قرآن می‌فرماید؛ اینها افراد غیر قابل اصلاحى هستند که طبق سنت آفرینش و اصل آزادى اراده و اختیار به حال خود واگذار شده‏‌اند، تا به آخرین مرحله سقوط برسند و مستحق حد اکثر مجازات شوند.

      البته، از بعضى آیات قرآن، استفاده مى‌‏شود که خداوند گاهى به این‌گونه افراد، نعمت فراوانى می‌دهد و هنگامى که غرق لذت پیروزى و سرور شدند، ناگهان همه چیز را از آنان می‌گیرد، تا حد اکثر شکنجه را در زندگى همین دنیا ببینند؛ زیرا جدا شدن از چنین زندگى مرفهى، بسیار سخت و ناراحت کننده است: «فَلَمَّا نَسُوا ما ذُکِّرُوا بِهِ فَتَحْنا عَلَیْهِمْ أَبْوابَ کُلِّ شَیْ‏ءٍ حَتَّى إِذا فَرِحُوا بِما أُوتُوا أَخَذْناهُمْ بَغْتَةً فَإِذا هُمْ مُبْلِسُونَ»؛هنگامى که پندهایى را که به آنها داده شده بود، فراموش کردند درهاى هر خیرى به روى آنان گشودیم تا شاد شوند، ناگهان هر آنچه داده بودیم از آنها بازگرفتیم؛ لذا فوق العاده ناراحت و غمگین شدند.
      انعام، 44

      حذف
    5. ۴)چرا الله در قران گفته:بعضی را برتر از بعضی خلق کردیم تا شما را به خدمت بگیرند؟

      یکی از مسائلی که در قرآن کریم به طور گسترده به آن پرداخته شده مسئله رزق و روزی است چرا که دغدغه بسیاری از افراد است و برای تأمین رزق و روزی خود از هیچ تلاش و کوششی مضایقه نمی کنند .
      (إِنَّ رَبَّكَ یَبْسُطُ الرِّزْقَ لِمَنْ یَشاءُ وَ یَقْدِرُ إِنَّهُ كانَ بِعِبادِهِ خَبیراً بَصیراً : بى‏گمان، پروردگار تو براى هر كه بخواهد، روزى را گشاده یا تنگ مى‏گرداند. در حقیقت، او به [حال‏] بندگانش آگاه بیناست.)(الإسراء: 30)

      آنچه در این آیه قابل توجه است این می باشد که این آیه با کلمه ربک شروع شده است که از این تعبیر بسیار زیبا فهمیده می شود که عالم تحت تدبیر مدیری مدبر و علیم و حکیم اداره و تنظیم می شود و در نتیجه تفاوت رزق و روزی افراد نیز کاملاً حکیمانه و تحت تدابیر ویژه خداوند است و هرگز بدون دلیل نخواهد بود.

      چرا همه انسان ها ثروتمند نشدند؟

      این سوالی است که در طول تاریخ مطرح بوده و عده زیادی دوست داشتند که ثروتمند شوند اما هرچه درب خانه ثروت را زدند هرگز جوابی داده نشد و دری به روی آنها باز نشد. خداوند متعال در یکی از آیات الهی به پاسخ این سوال پرداخته و فرموده است:

      (وَ لَوْ بَسَطَ اللَّهُ الرِّزْقَ لِعِبادِهِ لَبَغَوْا فِی الْأَرْضِ وَ لكِنْ یُنَزِّلُ بِقَدَرٍ ما یَشاءُ إِنَّهُ بِعِبادِهِ خَبیرٌ بَصیر: و اگر خدا روزى را بر بندگانش فراخ گرداند، مسلّماً در زمین سر به عصیان برمى‏دارند، لیكن آنچه را بخواهد به اندازه‏اى [كه مصلحت است‏] فرو مى‏فرستد. به راستى كه او به [حال‏] بندگانش آگاهِ بیناست.)( الشورى: 27)

      البته باید توجه داشت که در عین اعتقاد به تقسیم رزق و روزی از جانب خداوند متعال انسان نیز باید سعی و تلاش و فعالیت خود را در راه رسیدن به رزق و روزی خود به کار ببندد چرا که افراد در رسیدن به رزق و روزی خود به سه گروه تقسیم می شوند:

      1) بیکار و تنبل

      این گروه که با داشتن نیرو و توان و استعداد فکری و جسمی هرگز به دنبال کار و تلاش و کوشش نمی روند طبیعی است که به رزق و روزی خودشان نمی رسند و هیچ کسی را به غیر از خود نباید ملامت و سرزنش کنند .

      2) پر کار اما بی قید به احکام الهی

      در مقابل این افراد هم عده ای هستند که هرگز از تلاش و کوشش خود برای رسیدن به رزق و روزی کم نمی گذارند اما از لحاظ رعایت حلال و حرام و مسائل شرعی و احکام الهی کاملاً بی قید هستند و هیچ گونه اعتنایی به این مسائل ندارند. این گروه هم طبق وعده و تقدیر خداوند با داشتن همه امکانات در زندگی خود هرگز طعم لحظه ای آرامش و آسایش را نمی چشند چرا که خداوند متعال وعده داده است که:

      (وَ مَنْ أَعْرَضَ عَنْ ذِكْری فَإِنَّ لَهُ مَعیشَةً ضَنْكاً وَ نَحْشُرُهُ یَوْمَ الْقِیامَةِ أَعْمى: و هر كس از یاد من دل بگرداند، در حقیقت، زندگىِ تنگ [و سختى‏] خواهد داشت، و روز رستاخیز او را نابینا محشور مى‏كنیم.)(طه: 124)

      ) پر کار و با تقوا
      این گروه علاوه بر تلاش و کوشش سعی می کنند تا جایی که می توانند کار و زندگی خود را طبق دستورات الهی و احکام دین اداره کنند و این گروه هستند که به تقدیر خداوند در زندگی به هیچ بن بستی برخورد نمی کنند و رزق و روزی آنها از جایی که حتی فکرش را هم نمی کنند به آنها می رسد و علاوه بر این زندگی توأم با آرامش و آسایش و خوشبختی را تجربه می کنند.



      حذف
    6. رمزو راز تفاوت ها در چیست؟

      (أَ هُمْ یَقْسِمُونَ رَحْمَتَ رَبِّكَ نَحْنُ قَسَمْنا بَیْنَهُمْ مَعیشَتَهُمْ فِی الْحَیاةِ الدُّنْیا وَ رَفَعْنا بَعْضَهُمْ فَوْقَ بَعْضٍ دَرَجاتٍ لِیَتَّخِذَ بَعْضُهُمْ بَعْضاً سُخْرِیًّا وَ رَحْمَتُ رَبِّكَ خَیْرٌ مِمَّا یَجْمَعُونَ: آیا آنانند كه رحمت پروردگارت را تقسیم مى‏كنند؟ ما [وسایل‏] معاشِ آنان را در زندگى دنیا میانشان تقسیم كرده‏ایم، و برخى از آنان را از [نظر] درجات، بالاتر از بعضى [دیگر] قرار داده‏ایم تا بعضى از آنها بعضى [دیگر] را در خدمت گیرند، و رحمت پروردگار تو از آنچه آنان مى‏اندوزند بهتر است.)(الزخرف: 32)

      برای اینکه رمز و راز تفاوت هایی که بین انسان ها از لحاظ ثروت و امکانات و مسائل دیگر را کاملا متوجه شویم باید بدانیم که برتری عده ای افراد یک جامعه بر عده ای دیگر معلول دو عامل مهم است :

      1) یكى برترى در ساختار جسمى، فكرى و استعدادهاست كه این امر سبب احساس نیاز به یكدیگر و خدمت به همدیگر است و بدین وسیله جامعه تشكیل مى‏شود. انسان در این برترى نقشى ندارد. که خداوند متعال به این برتری در قسمتی از آیه فوق اشاره می کند و می فرماید: (وَ رَفَعْنا بَعْضَهُمْ فَوْقَ بَعْضٍ دَرَجاتٍ لِیَتَّخِذَ بَعْضُهُمْ بَعْضاً سُخْرِیًّا)

      2) نوع دوم برترى است كه خداوند بر اساس تلاش انسان عطا مى‏كند و هر کس به اندازه تلاش و کوششی که می کند این امتیاز را می تواند کسب کند که خداوند متعال به این نوع از برتری در این آیه شریفه هم اشاره می کند و می فرماید: (یَرْفَعِ اللَّهُ الَّذینَ آمَنُوا مِنْكُمْ وَ الَّذینَ أُوتُوا الْعِلْمَ دَرَجاتٍ وَ اللَّهُ بِما تَعْمَلُونَ خَبیرٌ : تا خدا [رتبه‏] كسانى از شما را كه گرویده و كسانى را كه دانشمندند [بر حسب‏] درجات بلند گرداند، و خدا به آنچه مى‏كنید آگاه است.) (المجادلة: 11)

      حذف
    7. ۶)چرا با اینکه الله در قران گفته هرکس را خواهم هدایت کنم هر آنکس را که خواهم گمراه کنم ولی با این حال گمراه شدگان رو در قیامت عذاب میکنه؟

      ظاهر آیه یُضِلُّ مَن یَشَاء وَیَهْدِی مَن یَشَاء نشان می دهد که خداوند هر کس را بخواهد هدایت، و هر که را بخواهد، گمراه می کند.
      هدایت دو قسم است: ابتدایی و پاداشی.

      هدایت ابتدایی یا عمومی سرمایه ای است که خدای سبحان از راه درون (عقل و فطرت) و بیرون (وحی و نبوت) به انسان عطا کرده است.

      بر این اساس، خدا همه انسان‌ها را با سرمایه های درونی و بیرونی به راه راست هدایت کرده است.

      کسانی که این هدایت را مغتنم شمرده، به دنبال آن حرکت کرده اند، از هدایت پاداشی خداوند برخوردار می شوند و به معارف و فضایل الهی می رسند.

      اضلال یا گمراهی ابتدایی از صفات سلبیه است که در خداوند وجود ندارد و خدا هرگز کسی را گمراه نکرده و نمی کند.

      خدایی که عقل و فطرت را از درون و عزیزترین مخلوقات خود، یعنی پیامبران و امامان معصوم (علیهم السلام) را از بیرون، برای هدایت بشر فرستاده، هرگز کسی را گمراه نخواهد کرد.

      اگر کسی با همه این هدایت‌ها به بیراهه برود، خداوند راه توبه و بازگشت را باز گذاشته و اگر با همه این وسیله ها، باز هم به بیراهه برود، از آن پس، خداوند او را «اضلال» می کند.

      البته باید توجه داشت که سخن فوق بدان معنا نیست که خداوند چیزی به عنوان ضلالت به او می دهد، چون ضلالت امری عدمی است. اضلال، یعنی خداوند لطف خود را از او می گیرد و او را به حال خود وا می گذارد. آنگاه این شخص با شهوت و خشم خود تنها می ماند و به هر سو که این دو بکشانند، پیش می رود و به آسانی به گناه روی می آورد.

      بر این اساس، هدایت ابتدایی مقابلی ندارد؛ یعنی خداوند بدون استثناء، همگان را هدایت کرده است و منظور از آیه «یُضِلُّ مَن یَشَاء وَیَهْدِی مَن یَشَاء »سوره نحل، آیه 93
      ، هدایت ثانوی (پاداشی) و ضلالت کیفری است.

      همه اضلال‌ها کیفری است؛ یعنی خداوند همه کسانی را که از هدایت ابتدایی یا عمومی پیروی نکردند، از هدایت پاداشی محروم کرده، به حال خود وا می گذارد؛ در این حال، او با شهوت و خشم خود تنها می ماند و علم او در حس و عملش در شهوت محدود می شود.

      ضلالت (کیفری) در مقابل هدایت ثانوی یا پاداشی قرار دارد، پس هدایت ابتدایی سرمایه ای است که بدون استثناء به همه عنایت شده است و کسانی که از این هدایت استفاده می کنند ، از فیض خاص به عنوان پاداش برخوردار می شوند که همان هدایت پاداشی است: «وَمَن یُۆْمِن بِاللَّهِ یَهْدِ قَلْبَهُ» سوره تغابن، آیه 11«وَإِن تُطِیعُوهُ تَهْتَدُوا» سوره نور، آیه 54 «وَالَّذِینَ اهْتَدَوْا زَادَهُمْ هُدًى وَآتَاهُمْ تَقْواهُمْ»‌. سوره محمد، آیه 17

      این گروه از پاداشی الهی برخوردار می شوند و کارها را به آسانی انجام می دهند؛ یعنی اگر در گذشته برای روزه گرفتن یا اقامه نماز دچار سختی می شد، اکنون به راحتی این امور را انجام می دهد.

      همه اضلال‌ها کیفری است؛ یعنی خداوند همه کسانی را که از هدایت ابتدایی یا عمومی پیروی نکردند، از هدایت پاداشی محروم کرده، به حال خود وا می گذارد؛ در این حال، او با شهوت و خشم خود تنها می ماند و علم او در حس و عملش در شهوت محدود می شود.

      البته به لطف الهی، این اضلال هم قابل جبران است و راه توبه همواره برای بنده باز است. او می تواند از اضلال نجات یابد و در جرگه مۆمنانی که از هدایت ثانوی یا پاداشی برخوردار هستند، قرار گیرد. خدای سبحان در قرآن کریم می فرماید: «وَإِنْ عُدتُّمْ عُدْنَا» سوره اسراء، آیه 8 «وَإِن تَعُودُواْ نَعُدْ»سوره انفال، آیه 19


      حذف

    8. 1)چراخداوند در خلقت انسان ها عدل را رعایت نکرده؟

      منظورتون از این جمله چیه؟در چه مواردی در خلقت انسان عدل رو رعایت نکرده؟؟؟
      ....................
      پاسخ:
      چرا یک انسان در خانواده پولدار متولد میشه یه بچه در خانواده فقیر-یک بچه باهوش و خوشگل متولد میشه یه بچه کم هوش و زشت-یک بچه در ایران متولد میشه یه بچه در اروپا
      پیشنهاد میکنم بی خیال ماله کشی این مورد بشید چون یه بچه از پاپ فرانسیس همین ها رو پرسید و اون گفت من نمی دونم

      حذف

    9. 1)چراخداوند در خلقت انسان ها عدل را رعایت نکرده؟

      منظورتون از این جمله چیه؟در چه مواردی در خلقت انسان عدل رو رعایت نکرده؟؟؟
      ....................
      پاسخ:
      چرا یک انسان در خانواده پولدار متولد میشه یه بچه در خانواده فقیر-یک بچه باهوش و خوشگل متولد میشه یه بچه کم هوش و زشت-یک بچه در ایران متولد میشه یه بچه در اروپا
      پیشنهاد میکنم بی خیال ماله کشی این مورد بشید چون یه بچه از پاپ فرانسیس همین ها رو پرسید و اون گفت من نمی دونم

      حذف
    10. 3/چرا خداوند به انسان های ظالم فرصت می دهد؟

      اگرچه در بسیاری از موارد ظالمان و ستم‌گران در همین دنیا نیز به سزای بخشی از اعمال خود می‌‌رسند، اما نظام هستی بر این قرار گرفته است که تمام مجازات در این دنیا نباشد، و اصولاً نمی‌‌توان در این دنیا تمام مجازات برخی از ظالمان را اجرا کرد. فردی که هزاران نفر را به قتل رساند، چه مجازاتی در این دنیا می‌‌تواند برایش مناسب باشد؟
      ...................
      پاسخ:بله ما هم ماجرای مکر الله رو می دونیم
      ولی فکر نمی کنی مکر الله و فرصتی که اون به ظالمانی مثل انتری نژاد،خایه منی،خمینی،...داده تا به سرنوشت سیاه خودشون نزدیک بشن موجب نابودی زندگی چند میلیون نفر شده
      الله در نهایت صدام رو مجازات کرد ولی بعد از اینکه صدام موجب مرگ یک میلیون نفر تنها در جنگ ایران و عراق شد

      حذف
    11. ۴)چرا الله در قران گفته:بعضی را برتر از بعضی خلق کردیم تا شما را به خدمت بگیرند؟

      یکی از مسائلی که در قرآن کریم به طور گسترده به آن پرداخته شده مسئله رزق و روزی است چرا که دغدغه بسیاری از افراد است و برای تأمین رزق و روزی خود از هیچ تلاش و کوششی مضایقه نمی کنند .
      ..............
      پاسخ:
      شما گفتی کم روزی بودن عده ای به خاطر اینه که اون افراد جنبه نداشتن و اگر پر روزی می شدن در زمین فساد می کردن!
      آیا همه پر روزیان مثل فرزندان هاشمی رفسنجانی،خایه منی،انتری نژاد و هزاران مورد از این افراد جنبه داشتن؟و با روزی بی حسابی که خدا بهشون داده در زمین فساد نکردن یا مثلا خیلی دست فقرا رو گرفتن؟

      حذف
    12. رمزو راز تفاوت ها در چیست؟

      (أَ هُمْ یَقْسِمُونَ رَحْمَتَ رَبِّكَ نَحْنُ قَسَمْنا بَیْنَهُمْ مَعیشَتَهُمْ فِی الْحَیاةِ الدُّنْیا وَ رَفَعْنا بَعْضَهُمْ فَوْقَ بَعْضٍ دَرَجاتٍ لِیَتَّخِذَ بَعْضُهُمْ بَعْضاً سُخْرِیًّا وَ رَحْمَتُ رَبِّكَ خَیْرٌ مِمَّا یَجْمَعُونَ: آیا آنانند كه رحمت پروردگارت را تقسیم مى‏كنند؟ ما [وسایل‏] معاشِ آنان را در زندگى دنیا میانشان تقسیم كرده‏ایم، و برخى از آنان را از [نظر] درجات، بالاتر از بعضى [دیگر] قرار داده‏ایم تا بعضى از آنها بعضى [دیگر] را در خدمت گیرند، و رحمت پروردگار تو از آنچه آنان مى‏اندوزند بهتر است.)(الزخرف: 32)
      ...............
      پاسخ:
      من فکر میکنم حالا که خدا نمی تونست عدالت رو بین انسانها برقرار کنه بهتر بود جهان رو خلق نمی کرد چون این کینه در مورد بی عدالتی های الله تا ابد در دل انسانهای متفکر میمونه
      شما هم تلاش نکن بی عدالتی های الله رو ماله کشی کنی خیلی گنده تر از شماهاش نتونستن

      حذف
    13. چرا یک انسان در خانواده پولدار متولد میشه یه بچه در خانواده فقیر-یک بچه باهوش و خوشگل متولد میشه یه بچه کم هوش و زشت-یک بچه در ایران متولد میشه یه بچه در اروپا
      پیشنهاد میکنم بی خیال ماله کشی این مورد بشید چون یه بچه از پاپ فرانسیس همین ها رو پرسید و اون گفت من نمی دونم.

      ..........................
      پاسخ:

      ببینید خدا تبعیض قائل نشده بلکه متفاوت خلق کرده...خیلی فرق وجود داره بین تبعیض و متفاوت خلق کردن...
      مثل اینه که بپرسی چرا همه انسان ها مرد خلق نشدن؟؟؟خب اگه اینجوری بشه که نظام خلقت بهم میخوره...
      خدا مرد و زن رو خلق کرده و متفاوت هم خلق کرده.چرا؟؟؟

      وَ مِنْ آياتِهِ أَنْ خَلَقَ لَکُمْ مِنْ أَنْفُسِکُمْ أَزْواجاً لِتَسْکُنُوا إِلَيْها وَ جَعَلَ بَيْنَکُمْ مَوَدَّةً وَ رَحْمَةً إِنَّ في‏ ذلِکَ لَآياتٍ لِقَوْمٍ يَتَفَکَّرُونَ(21)

      و از نشانه های او اینکه همسرانی از جنس خودتان برای شما آفرید تا در کنار آنان آرامش یابید ، و در میانتان مودّت و رحمت قرار داد در این نشانه هایی است برای گروهی که تفکّر می کنند!

      سوره روم آیه 21

      خدا یکی رو تو اروپا خلق کرد یکی رو تو عراق یکی رو تو ایران یکی رو تو فلسطین یکی رو تو یمن بخاطر اینکه...

      يَا أَيُّهَا النَّاسُ إِنَّا خَلَقْنَاكُم مِّن ذَكَرٍ وَأُنثَى وَجَعَلْنَاكُمْ شُعُوبًا وَقَبَائِلَ لِتَعَارَفُوا إِنَّ أَكْرَمَكُمْ عِندَ اللَّهِ أَتْقَاكُمْ إِنَّ اللَّهَ عَلِيمٌ خَبِيرٌ ﴿۱۳﴾

      اى مردم ما شما را از مرد و زنى آفريديم و شما را ملت ملت و قبيله قبيله گردانيديم تا با يكديگر شناسايى متقابل حاصل كنيد در حقيقت ارجمندترين شما نزد خدا پرهيزگارترين شماست بى‏ ترديد خداوند داناى آگاه است (۱۳)

      سوره حجرات آیه 13

      همین جا داره میگه شما انسان ها رو از نژادها و زبان ها قبیله ها ی مختلف خلق کردیم تا همدیگه رو بشناسید.و در ادامه میگه مهم نیست برای چه کشوری یا چه نژادی هستید یا پوستتون چه رنگیه هرچی که باشید بهترین شما با تقواترین شماست...

      اگه همه ثروتمند بودند پس کی نانوا میشد؟کی تعمیرکار ماشین می شد؟کی بقال میشد؟کی حاضر بود تو کارخانه ها به عنوان کارگر کار کنه؟کی حاضر بود پزشک بشه و الکی جون بکنه وقتی اینهمه پول داره؟کی حاضر بود پرستار بشه؟و.....................

      پس خوب نیست همه پولدار باشن چون اینطوری هم نظام خلقت بهم میخوره...

      چارلى چاپلین میگوید: پس از کلی فقر به ثروت و شهرت رسیدم.
      آموخته ام که:
      با پول میشود خانه خرید ولى آشیانه نه
      رختخواب خرید ولى خواب نه
      ساعت خرید ولى زمان نه
      میتوان مقام خرید ولى احترام نه
      میتوان کتاب خرید ولى دانش نه
      دارو خرید ولى سلامتى نه
      میتوان آدم خرید اما دل نه...

      یکی زشته یکی زیبا؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟مگه تو این دنیا زشت هم داریم؟؟؟

      ان الله جمیل و یحب الجمال...خدا زیباست و زیبایی را دوست دارد.

      چطور خدا می تونه چیزی خلق کنه که زشت باشه؟؟؟این ماییم که زشت میبینیم.
      خیلی ها زیبان از نظر ما ولی باطن زشتی دارن...و خیلی هم از نظر ما زشتن ولی باطن زیبایی دارن...

      و مشکل ما انسان ها اینه که فقط دوس داریم ظاهر زیبا باشه به باطن اهمیتی نمیدیم...حتی اگه اون ظاهر به ضرر ما باشه.

      عَسَى أَن تَكْرَهُواْ شَيْئًا وَهُوَ خَيْرٌ لَّكُمْ وَعَسَى أَن تُحِبُّواْ شَيْئًا وَهُوَ شَرٌّ لَّكُمْ وَاللّهُ يَعْلَمُ وَأَنتُمْ لاَ تَعْلَمُونَ ﴿۲۱۶﴾

      سوره بقره آیه 216

      بسا چيزى را خوش نمى‏داريد و آن براى شما خوب است و بسا چيزى را دوست مى‏داريد و آن براى شما بد است و خدا مى‏داند و شما نمى‏دانيد (۲۱۶)

      اگه ظاهربینی رو بذاریم کنار خیلی چیزا درست میشه...


      اندکی فکر کنیم هیچ چیزی بی حکمت نیست...حتی گلی که خار داره از نظر ما انسانها خوب نیست ولی از نظر اون گل خیلی خوبه...چون اگه کسی بخواد بهش دست بزنه خارش دست رو زخمی میکنه.
      همه چی به زاویه دید ما بستگی داره.زاویه دید رو تغییر بدیم تا بهتر ببینیم.


      حذف
    14. بله ما هم ماجرای مکر الله رو می دونیم
      ولی فکر نمی کنی مکر الله و فرصتی که اون به ظالمانی مثل انتری نژاد،خایه منی،خمینی،...داده تا به سرنوشت سیاه خودشون نزدیک بشن موجب نابودی زندگی چند میلیون نفر شده
      الله در نهایت صدام رو مجازات کرد ولی بعد از اینکه صدام موجب مرگ یک میلیون نفر تنها در جنگ ایران و عراق شد.

      ..............................
      پاسخ:

      خب عطا جان اول باید بگم لطفا به اعتقادات دیگران توهین نکن.اگه شما دین نداری انسانیت که داری.پس بخاطر انسانیت لطفا توهین نکن.به احمدی نژاد کاری ندارم ولی اگه تو 37 سال مردم خلافی از امام خامنه ای دیده بودند تا حالا بساط این انقلاب چیده شده بود همونطوری که بساط حکومت محمدرضا شاه رو چیدند...فقط کافیه که مردم به آمریکا چراغ سبز بدن اونوقت ایران هم میشه یمن...فلسطین...غزه...بحرین....مصر...
      من الان اصلا دلم نمیخاد بحث سیاسی کنم پس خواهش میکنم بحث سیاسی نکن فعلا فقط جواب شبهه های قرآنی شما رو میدم.

      اما جواب سوال...

      من همون بالا هم گفتم که خدا خودش تو قرآن گفته که چرا به ظالمین مهلت داده..مثلا صدام که به قول شما بعد از اینکه یک میلیون نفر رو کشت به سزای اعمالش رسید...

      «وَ لا یَحْسَبَنَّ الَّذینَ کَفَرُوا أَنَّما نُمْلی‏ لَهُمْ خَیْرٌ لِأَنْفُسِهِمْ إِنَّما نُمْلی‏ لَهُمْ لِیَزْدادُوا إِثْماً وَ لَهُمْ عَذابٌ مُهینٌ»؛ آنها که کافر شدند، (و راه طغیان پیش گرفتند،) تصور نکنند اگر به آنان مهلت مى‏‌دهیم، به سودشان است! ما به آنان مهلت مى‌‏دهیم براى این‌که بر گناهان خود بیفزایند و براى آنها، عذاب خوارکننده‏‌اى (آماده شده) است!
      آل عمران، ۱۷۸

      خلاصه این‌که آیه 178 سوره آل عمران، به سؤال فوق که در ذهن بسیارى وجود دارد، پاسخ می‌‌گوید که چرا جمعى از ستم‌گران و ظالمان این همه غرق نعمت‌اند و مجازات نمى‌‏بینند؟ قرآن می‌فرماید؛ اینها افراد غیر قابل اصلاحى هستند که طبق سنت آفرینش و اصل آزادى اراده و اختیار به حال خود واگذار شده‏‌اند، تا به آخرین مرحله سقوط برسند و مستحق حد اکثر مجازات شوند.

      حذف
    15. شما گفتی کم روزی بودن عده ای به خاطر اینه که اون افراد جنبه نداشتن و اگر پر روزی می شدن در زمین فساد می کردن!
      آیا همه پر روزیان مثل فرزندان هاشمی رفسنجانی،خایه منی،انتری نژاد و هزاران مورد از این افراد جنبه داشتن؟و با روزی بی حسابی که خدا بهشون داده در زمین فساد نکردن یا مثلا خیلی دست فقرا رو گرفتن؟
      ............................
      پاسخ:

      شرمنده من یه چیزی رو یادم رفت که بگم...

      ببینید خدا دو تا مثال تو قرآن آورده...یکی حضرت سلیمان(ع) که تمام ثروت دنیا رو داشت و گناه نکرد...و یکی حضرت ایوب که هیچی نداشت و بازم گناه نکرد...

      ببین اگه خدا تو روز قیامت از یکی بازخواست کنه که چرا توی دنیا گناه کردی؟؟؟؟اونم بگه که خب تو ما رو خوشگل خلق کردی دخترا هم عاشق ما شدن و نتونستم جلو خودمو بگیرم و فلان شد و بهمان شد...خدا اونوقت حضرت یوسف رو میاره میگه این از تو زیباتره..پس چرا یوسف گناه نکرد؟؟
      یکی میاد میگه خب پولدار بودیم و باید پولمونو یه جوری خرج میکردیم خداجون....خدا هم حضرت سلیمان رو میاره و میگه پس چرا سلیمان مبتلا به همچین کاری نشد؟
      یکی میگه بخاطر فقره...خدا حضرت ایوب رو میاره و میگه مگه اینا مثل شما انسان نبودن؟؟؟پس چرا این ها گناه نکردن؟؟؟

      پس بعضی وقت ها داشته ها و نداشته های ما بخاطر اینه که خدا میخواد کاری کنه که موقع حساب و کتاب اعمال عذر و بهانه ای نداشته باشیم و بهانه ای نیاریم...و همینطور بخاطر اینه که میخاد به ما بفهمونه که اینهمه که لاف میزنیم که خدا رو دوس داریم تو مواقعی که پولداری چقدر به یادشی و در مواقعی که فقیری چقدر به یادشی..

      و از طرفی وظیفه ثروتمندان نسبت به فقرا سنگین تره....اونا باید خمس بدن...زکات بدن....به فقرا کمک کنند...به فرهنگ جامعه کمک کنند...از ثروتشون برای دین و برای جامعه و مردم خرج کنند و اگه اینکارو نکنند عواقب بدی در انتظارشونه...همونطور که قرآن میگه:

      يَا أَيُّهَا الَّذِينَ آمَنُواْ إِنَّ كَثِيرًا مِّنَ الأَحْبَارِ وَالرُّهْبَانِ لَيَأْكُلُونَ أَمْوَالَ النَّاسِ بِالْبَاطِلِ وَيَصُدُّونَ عَن سَبِيلِ اللّهِ وَالَّذِينَ يَكْنِزُونَ الذَّهَبَ وَالْفِضَّةَ وَلاَ يُنفِقُونَهَا فِي سَبِيلِ اللّهِ فَبَشِّرْهُم بِعَذَابٍ أَلِيمٍ ﴿۳۴﴾

      اى كسانى كه ايمان آورده‏ايد بسيارى از دانشمندان يهود و راهبان اموال مردم را به ناروا مى‏خورند و [آنان را] از راه خدا باز مى‏دارند و كسانى كه زر و سيم را گنجينه مى‏كنند و آن را در راه خدا هزينه نمى‏كنند ايشان را از عذابى دردناك خبر ده (۳۴)

      يَوْمَ يُحْمَى عَلَيْهَا فِي نَارِ جَهَنَّمَ فَتُكْوَى بِهَا جِبَاهُهُمْ وَجُنوبُهُمْ وَظُهُورُهُمْ هَذَا مَا كَنَزْتُمْ لأَنفُسِكُمْ فَذُوقُواْ مَا كُنتُمْ تَكْنِزُونَ ﴿۳۵﴾

      روزى كه آن [گنجينه]ها را در آتش دوزخ بگدازند و پيشانى و پهلو و پشت آنان را با آنها داغ كنند [و گويند] اين است آنچه براى خود اندوختيد پس [كيفر] آنچه را مى‏اندوختيد بچشيد (۳۵)

      سوره توبه آیه های 34 و 35


      پس نتیجه میگریم که ثروتمند بودن مسئولیت خیلی سنگینی داره که هرکسی از پسش برنمیاد و وای بر اون روزی که خدا این ثروت رو به کسی بده که ادعاش میشه و نتونه از پسش بر بیاد...اون آدم باید سخت جوابگو باشه...چون چیزی تو دستشه که میتونه با اون کارهای بزرگی کنه...

      حذف
    16. من فکر میکنم حالا که خدا نمی تونست عدالت رو بین انسانها برقرار کنه بهتر بود جهان رو خلق نمی کرد چون این کینه در مورد بی عدالتی های الله تا ابد در دل انسانهای متفکر میمونه
      شما هم تلاش نکن بی عدالتی های الله رو ماله کشی کنی خیلی گنده تر از شماهاش نتونستن

      .......................

      پاسخ:

      بنده اون بالا هم جواب دادم که برتری به دوگونه هست...

      ) یكى برترى در ساختار جسمى، فكرى و استعدادهاست كه این امر سبب احساس نیاز به یكدیگر و خدمت به همدیگر است و بدین وسیله جامعه تشكیل مى‏شود. انسان در این برترى نقشى ندارد. که خداوند متعال به این برتری در قسمتی از آیه فوق اشاره می کند و می فرماید: (وَ رَفَعْنا بَعْضَهُمْ فَوْقَ بَعْضٍ دَرَجاتٍ لِیَتَّخِذَ بَعْضُهُمْ بَعْضاً سُخْرِیًّا)

      که این یک مورد طبیعیه...همون مثالی که گفتم اگه همه پولدار باشن چه اتفاقی میفته...اینم شبیه همون مثاله...

      2) نوع دوم برترى است كه خداوند بر اساس تلاش انسان عطا مى‏كند و هر کس به اندازه تلاش و کوششی که می کند این امتیاز را می تواند کسب کند که خداوند متعال به این نوع از برتری در این آیه شریفه هم اشاره می کند و می فرماید: (یَرْفَعِ اللَّهُ الَّذینَ آمَنُوا مِنْكُمْ وَ الَّذینَ أُوتُوا الْعِلْمَ دَرَجاتٍ وَ اللَّهُ بِما تَعْمَلُونَ خَبیرٌ : تا خدا [رتبه‏] كسانى از شما را كه گرویده و كسانى را كه دانشمندند [بر حسب‏] درجات بلند گرداند، و خدا به آنچه مى‏كنید آگاه است.) (المجادلة: 11)

      این برتری بر اساس تلاش انسان هاست...به عنوان مثال منی که درس میخونم و پزشک میشم از نظر دارا بودن علم پزشکی از مردم عادی برترم...آقای بیل گیتس که صاحب شرکت مایکروسافته به دلیل اینکه زحمت کشیده تا این شرکت بزرگ رو با این همه امکانات بعد از اینهمه سال به این شهرت برسونه ایشون بایدم از نظر نرم افزاری از بقیه شرکت های رقابت کننده سرتر باشن..آقای مسی و رونالدو با این فوتبال خوبشون حتما برتر از فوتبالیست های دیگه هستن بخاطر همین جزو پردرآمد ترین بازیکن های دنیا به حساب میان.
      پس در نوع دوم برتری انسان به وسیله تلاش خودش برتر از بقیه میشه...اگه غیر از این باشه باید به عدالت خدا شک کرد.

      تو این مورد نمیشه گفت که خدا عدالت رو برقرار نکرده...

      حذف
    17. یک دختر بچه از پاپ پرسید چرا خدا می گذارد بچه ها به اعتیادو فحشا کشیده شوند و پاپ گفت من نمی دانم
      ....................
      پاپ فرانسیس، رهبر مسیحیان کاتولیک در جریان سفر خود به فیلیپین، وقتی ‌قصد سخنرانی در دانشگاه مانیل را داشت، در برابر سؤال سخت یک دختربچه قرار گرفت.

      به گزارش «تابناک» ‌به نقل از رویترز، پس از آنکه یک دختربچه گریان از پاپ ‌پرسید: ‌«چرا خداوند اجاره می‌دهد دختران کوچک به فحشا کشیده شوند؟»، آن دختر بچه را که پدر و مادرش او را‌‌ رها کرده‌اند، در آغوش گرفت.

      گلیزل پالومار دوازده ساله با چشمانی اشکبار از پاپ پرسید: «کودکان زیادی به مواد مخدر و فحشا مبتلا می‌شوند. چرا خداوند اجازه می‌دهد این اتفاقات برای ما بیفتد؟ بچه‌ها که گناهی ندارند‌».

      پاپ که در بین کاتولیک‌ها به پاپ فقرا مشهور است، دختر بچه را در آغوش گرفت، ولی نتوانست به سخنرانی از قبل آماده شده خود به زبان انگلیسی بپردازد و در عوض به زبان اسپانیولی به پاسخ دادن به آن کودک ‌پرداخت.

      پاپ که آشکارا تحت تأثیر قرار گرفته بود، گفت: این دختر سؤالی را مطرح کرده ‌که هیچ پاسخی برای آن نیست و او حتی قادر نبود ‌این سؤال را به خوبی مطرح کند و به گریه افتاد. این سئوال بزرگی برای همه ماست: برای چه کودکان باید رنج ببرند؟ چرا؟».

      او در بخش دیگری از سخنانش گفت: «تنها زمانی که بتوانیم برای این وضعیت ضجه بزنیم است که به پاسخ مورد نظر نزدیک شده ایم.»

      پاپ برای نشان دادن توجه خود به افرادی که در حاشیه جامعه قرار گرفته‌اند، اظهار داشت: «شما را دعوت می‌کنم ‌هر کسی این سؤال را از خود بپرسد، ‌«وقتی کودکی گرسنه می‌بینم، در خیابان کودکی را می‌بینم که مواد مخدر مصرف می‌کند، کودکی بدون خانمان می‌بینم، کودکی‌‌ رها شده و کودکی که از او سوء‌استفاده شده می‌بینم، کودکی که جامعه از او به عنوان برده استفاده می‌کند، آیا من یاد گرفته‌ام گریه کنم و چگونه گریه کنم؟»‌!

      این کودک پیش از اینکه در یک مرکز مورد حمایت کلیسا اسکان داده شود، بدون سرپرست بود و برای استقبال از پاپ به دانشگاه آورده شده بود، ولی به هنگام طرح سؤالش به گریه افتاد.
      http://www.tabnak.ir/fa/news/467844/سؤال-سخت-یک-دختربچه-برنامه-سخنرانی-پاپ-را-عوض-کرد

      حذف
    18. دوست عزیز میبینی برای بی عدالتی الله پاسخی وجود نداره و این همون چیزی هستش که الله گفته ازش سعال نکنید چون در نهایت کافر میشید اگر برای بی عدالتی الله پاسخی وجود داشت شیعه اون رو جزو اصول دین نمی آورد چون چیزهایی جزو اصول دین هستن و باید بدون تفکر مسلمان قبولشون کنه که براشون پاسخ منطقی وجود نداره مسلمان هم یعنی ( تسلیم شده)یعنی کسی که در مقابل اصول دین تسلیم میشه و اون رو بدون هیچ تفکری قبول میکنه الله بعد از ۱۲۴۰۰۰پیامبر به این نتیجه رسید که نمیتونه بی عدالتی خودش رو ماله کشی کنه پس بهتره آخرین پیامبرش رو نازل کنه و قبول کردن عادل بودنش رو به انسانها تحمیل کنه امکان نداره کسی در مورد بی عدالتی های الله تفکر کنه و به مرحله کفر نرسه
      من نمی دونم شما چه اسراری داری که بی عدالتی الله رو ماله کشی کنی این یک سعال جهانی است و لزوما ربطی به اسلام نداره شما این سعال رو به علمای ادیان دیگه پاس کاری کن

      حذف
    19. ّما یه جوری میگی پاپ فرانسیس انگاری آقای پاپ دانای کل جهانه....

      اگه کسی نمیتونه به این سوال جواب بده دلیل نمیشه جوابی برای این سوال وجود نداره؟؟

      من الان یه سوال ازت میپرسم که بلد نیستی جوابشو بدی...آیا این دلیل میشه که برای این سوال جوابی وجود نداشته باشه؟؟؟

      من خودم جوابتونو دادم عطا جان...خدا نمیخواد کسی به فحشا گرفتار بشه...نمیخواد کسی به اعتیاد گرفتار بشه....وقتی پدر و مادر ها همچین بلایی سر بچه هاشو میارن تقصیر خدا چیه؟؟؟
      مگه خدا انسان رو با اختیار و اراده خلق نکرد؟؟؟اگه انسان هرکاری بخواد بکنه و خدا جلوشو بگیره اینکه دیگه اختیار به حساب نمیشه...میشه جبر...

      خدا اختیار رو هیچوقت از ما نمیگیره...خدا به ما راه رو نشون داده حالا میاد میگه با عقل و اختیار خودت انتخاب کن راهتو...

      آیه زیر هم یه نصیحت از طرف خداست...

      إِنَّ اللّهَ يَأْمُرُ بِالْعَدْلِ وَالإِحْسَانِ وَإِيتَاء ذِي الْقُرْبَى وَيَنْهَى عَنِ الْفَحْشَاء وَالْمُنكَرِ وَالْبَغْيِ يَعِظُكُمْ لَعَلَّكُمْ تَذَكَّرُونَ ﴿۹۰﴾

      در حقيقت‏ خدا به عدالت و نيكوكارى و بخشش به خويشاوندان فرمان مى‏دهد و از كار زشت و ناپسند و ستم باز مى‏دارد به شما اندرز مى‏دهد باشد كه پند گيريد (۹۰)

      سوره نحل آیه 90

      شما یه جا سراغ داری که خدا گفته باشه برین فاحشه بشین؟گفته برین معتاد بشین؟؟؟گفته باشه برین خودتونو به لجن بکشونین؟؟؟

      من نمیدونم شما که آقای پاپ فرنسیس رو نمیشناسید چجوری اونو مرجع دانسته ها قرار میدین؟چجوری میگین اگه اون بلد نباشه پاسخ بده پس هیچکس دیگه ای نمیتونه..؟؟؟

      من که جوابتونو دادم...پس چجوری میگین که هیچکی نمیتونه جوابشو بده؟؟؟پاپ بیاد به اون دختر 12 ساله چی بگه؟؟؟بیاد از نظر روانشناسی و علمی و فلسفی بگه چرا دخترا فاحشه میشن و معتاد میشن و وضع جامعه رو برای یه دختر 12 ساله تشریح کنه؟؟؟؟

      حذف
    20. اگر خایه منی رهبر ۶۰میلیون نفره که هیچ کدوم هم قبولش ندارن پاپ فرانسیس رهبر ۲میلیارد مسیحی هستش که همه قبولش دارن و پاپ فرانسیس انقدر شهامت داشته که گفته نمی دونم و نخواسته ماله کشی های احمقانه کنه
      پاپ فرانسیس هم میتونست به اون بچه یتمیم بگه خدا نگفته بچه هاتون رو رها کنید پس خطای پدر و مادر تو ربطی به خدا نداره
      ولی سعال اینجاست مثلا پدر و مادری معتاد هستن و بچشون در شکم پدر و مادرش معتاد به دنیا مییاد و یا اینکه مادر بچه مشروب مصرف میکرده و بچشون مریض به دنیا مییاد سعال اینجاست آیا این عدالته که پدر و مادر خطا کنن و بچشون یک عمر عذاب بکشه؟
      من نمی خوام قضیه عدل الله رو کش بدم چون تا ابد هم شما ماله کشی کنی از یه جای دیگه گندش در مییاد مثل قضیه دروغ میمونه که هر چه قدر جلوتر بری باید بیشتر دروغ بگی چون عادل بودن الله یه دروغ بیشتر نیست

      حذف
    21. خدا عادله برادر من....

      مادر حامله الکل میخوره...آیا مادر این بچه نمی دونه که الکل برای جنین ضرر داره؟آیا خدا نگفته که مشروب حرامه؟آیا خدا نگفته که هر چیزی که برای بدن ضرر داره حرامه؟


      وقتی کسی به حرف خدا گوش نمیده خدا چیکار کنه؟؟؟؟
      وقتی خدا اتمام حجت کرده وقتی همه پزشکان هم میگن مشروب برای جنین ضرر داره چرا مادر باید مشروب بخوره؟
      مثل این می مونه که من برم وسط خیابون بگم خدایا اگه ماشین بهم بزنه تو عادل نیستی....

      خب این چه ربطی به عدالت خدا داره؟خدا علمشو به همه مردم کره زمین داده که وسط خیابون بری ممکنه ماشین بزنه بهت...مشروب بخوری بچه ات سقط میشه ممکنه مریض هم به دنیا بیاد...

      وقتی انسان لجبازی میکنه خدا چیکار کنه؟؟؟
      کسی که دلش نمیخاد هدایت بشه خدا چیکار کنه؟به زور ببرتش بهشت؟
      کسی که می دونه مشروب برای سلامتی مضره و باز هم به خوردنش ادامه میده خدا چیکار کنه؟


      ما میگیم پزشکان قسم خوردن که مریضشون هرکی بود با هر وضعیت مالی که بود وظیفه دارن که به بیماراشون رسیدگی کنن اما وقتی بیمار به حرف پزشک گوش نمیکنه ما باید بگیم که پزشک بلد نیست کارشو خوب انجام بده؟؟؟

      کسی که خربزه میخوره پای لرزشم میشینه....مادری که می دونه بارداره و با این حال مشروب میخوره باید منتظر عواقبشم باشه....

      مثل این می مونه که پدر و مادر میرن طلاق بگیرن خب بچه این وسط سردرگم می مونه...بالاخره حاصل ازدواج یه دونه بچه که هست...این بچه ای که به دنیا میاد و میشه بچه طلاق تقصیر خداست یا پدر و مادر؟؟؟خدا عادل نیست یا پدر و مادر؟؟این پدر و مادر هستن که هم به خودشون هم به بچه هاشون ظلم میکنن...

      یعنی خدا از اون بالا بیاد پایین بچه رو با خودش ببره اون بالا به سرپرستی قبول کنه؟

      بهترین عدالت خدا اینه که به مردم علم خوب و بد داده...تا مردم تشخیص بدن چی خوبه چی بد؟؟خوشبختانه این علم ذاتی هم هست.نیازی به یادگیری هم نداره...

      وقتی مردم از این نعمت خدا استفاده نمی کنن خدا چیکار باید براشون بکنه....باز هم با این حال خدا به بنده هاش کمک میکنه و رهاشون نمیکنه...باز هم راهنماییشون میکنه.

      .............................................................................
      یه چیز دیگه شما وقتی داری بحث قرآنی میکنی چیزی رو که به اسلام ربطی نداره رو بهش دخالت نده...مثل همین پاپ و عربستان که بویی از انسانیت و قرآن نبرده...
      اگه سوالتو مسلمانان نتونستن جواب بدن شما حق داری نه آقای پاپ.



      حذف
    22. من نمیخواستم واردبحث عدل الله بشم چون این بحث تا ابد تمام نمیشه اما مثل اینکه شما بدتر از من سرت واسه این بحث ها درد میکنه باشه هر جور راحتی ببینیم تا کجا میخوای به ماله کشی ادامه بدی

      حذف
    23. برتری به دوگونه هست..
      ۱) یكى برترى در ساختار جسمى، فكرى و استعدادهاست كه این امر سبب احساس نیاز به یكدیگر و خدمت به همدیگر است و بدین وسیله جامعه تشكیل مى‏شود. انسان در این برترى نقشى ندارد
      .............
      پاسخ:در تقسیم استعداد هم عدل رعایت نشده یکی با استعداد و نابغه متولد میشه یکی کم استعداد و یکی بی استعداد. اونی که با استعداد متولد شده با کمترین ضحمت به موفقیت میرسه و اونی که کم استعداد یا بی استعداده هر چه قدر هم تلاش کنه به موفقیت نمیرسه
      مثلا بیل کیتس رو همه میدونن که با زحمت خودش به موفقیت رسیده ولی بیل کیتس ضریب هوشی ۱۶۰داشته تنها ۵تا کمتر از انیشتین و ضریب هوشی یک فرد معمولی ۱۰۰است حالا یک فرد معمولی که خداوند بهش بهره هوشی کمتری داده تا ابد هم ضحمت بکشه نمیتونه بیل گیتس بشه و این از بی عدالتی الله است که یکی رو نابغه به وجود آورده و یکی رو کم استعداد و یا اینکه رونالدو فوتبالیستی موفق است چون در زمینه فوتبال استعداد داشته شما اگه تو فوتبال استعداد نداشته باشی تا ابد هم تلاش کنی و فوتبال کار کنی نمی تونی با تلاش کردن رونالدو بشی و هزاران نوع مثال از این دست که از تفاوت خلقت انسان ها در زمینه بهره هوشی ناشی شده
      البته من نمی دونم شما چرا گفتی یه پزشک باید بیشتر درامد داشته باشه وقتی تو کشور ما ۷میلیون تحصیل کرده بیکار وجود داره و ته تلاششون شده خانه نشینی و تنها جرمشون این بوده که تو سگ دونی ایران متولد شدن که این هم از بی عدالتی الله نشات گرفته (در این مورد ماله کشی نکن که بد جوابت رو میدم چون این وبلاگ نتیجه بیکاری خودمه)

      حذف
    24. بینید خدا دو تا مثال تو قرآن آورده...یکی حضرت سلیمان(ع) که تمام ثروت دنیا رو داشت و گناه نکرد...و یکی حضرت ایوب که هیچی نداشت و بازم گناه نکرد...

      ببین اگه خدا تو روز قیامت از یکی بازخواست کنه که چرا توی دنیا گناه کردی؟؟؟؟اونم بگه که خب تو ما رو خوشگل خلق کردی دخترا هم عاشق ما شدن و نتونستم جلو خودمو بگیرم و فلان شد و بهمان شد...خدا اونوقت حضرت یوسف رو میاره میگه این از تو زیباتره..پس چرا یوسف گناه نکرد؟؟
      ..............
      پاسخ:
      آخوندها در توجیه فقر میگن شما گشنه باشید در عوض خدا اون دنیا جبران میکنه یا مثلا میگن این دنیا ظرفیت جنایات خایه منی رو نداره و اون باید تو اون دنیا مجازات بشه به خاطر همین خدا داره باهاش مکر میکنه تا اون دنیا سخت تر عذابش کنه
      و شما هم میگی الله سلیمان رو ثروتمند خلق کرد و سلیمان یک عمر کیف کرد تا الله اون دنیا جواب عده ای رو بتونه بده و پیششون کم نیاره
      از قرار معلوم الله شما به یک سری تو این دنیا نقد میده و به یک سری وعده نسیه تو اون دنیا میده یک نفر باید در خانواده ای فقیر به دنیا بیاد و یک عمر تو کثافت زندگی کنه و باز هم بگه الله عادله تا تو اون دنیا بهش پاداش نسیه بدن در عوض یک نفر تو این دنیا تو خانواده پولدار متولد بشه یا اینکه تا آخر عمرش جنایت کنه و الله بهش فرصت بده در عوض الله بهش وعده نسیه مجازات تو اون دنیا رو داده
      نه داداش اون دنیا تو پاچه مافرو نمی ره اون دنیا ساخته آخوندهاست تا مردم رو به امید اینکه الله اون دنیا جبران میکنه به بدبختی عادت بده من تلاش کردم و درس خوندم و الله باید تو همین دنیا ثمره تلاش من که یک شغله و دیگران با پارتی بازی از من گرفتن بهم بده وگرنه سگ برینه تو دهن پیامبر دروغینش با وعده نسیه آخرت کیریش (تو قضیه بیکاری منم وارد نشو که بد جوابت رو میدم)

      حذف
    25. ر تقسیم استعداد هم عدل رعایت نشده یکی با استعداد و نابغه متولد میشه یکی کم استعداد و یکی بی استعداد. اونی که با استعداد متولد شده با کمترین ضحمت به موفقیت میرسه و اونی که کم استعداد یا بی استعداده هر چه قدر هم تلاش کنه به موفقیت نمیرسه
      مثلا بیل کیتس رو همه میدونن که با زحمت خودش به موفقیت رسیده ولی بیل کیتس ضریب هوشی ۱۶۰داشته تنها ۵تا کمتر از انیشتین و ضریب هوشی یک فرد معمولی ۱۰۰است حالا یک فرد معمولی که خداوند بهش بهره هوشی کمتری داده تا ابد هم ضحمت بکشه نمیتونه بیل گیتس بشه

      ..........................
      پاسخ:

      شما میگی خدا به یکی استعداد داده به یکی نداده...پس کار و تلاش خود انسان چی میشه؟؟؟شما با این حرفتون کار و تلاش انسان رو که زیر سوال بردید...

      ادیسون به خانه بازگشت یادداشتی به مادرش داد.
      گفت: این را آموزگارم داد گفت فقط مادرت بخواند.
      مادر در حالی که اشک در چشمان داشت برای کودکش خواند:
      فرزند شما یک نابغه است و این مدرسه برای او کوچک است آموزش او را خود بر عهده بگیرید.

      سال‌ها گذشت مادرش از دنیا رفته بود روزی ادیسون که اکنون بزرگ‌ترین مخترع قرن بود در گنجه خانه خاطراتش را مرور میکرد برگه ای در میان شکاف دیوار او را کنجکاو کرد آن را درآورده و خواند.
      نوشته بود: کودک شما کودن است از فردا او را به مدرسه راه نمی‌دهیم.
      ادیسون ساعت‌ها گریست.

      ودر خاطراتش نوشت:
      توماس آلوا ادیسون
      کودک کودنی بود که توسط یک مادر قهرمان به نابغه قرن تبدیل شد.

      برگرفته از کتاب خاطرات ادیسون

      شما مشاهده میکنید یک آدم کودن چطور مخترع برق شد و به یک نابغه تبدیل شد...پس نمیتونین بی استعدادی انسان ها رو به پای الله بنویسید چون هر انسانی نتیجه زحمات خودش رو میبینه.

      مصلح الدین سعدی شیرازی می گوید:

      مـن طـریق سـعی مــی آرم به ج «لــیس لـلانـسـان إلا مـا سـعـی»
      چون نکرد آن کار مزدش هست ل «لیس للانسان إلا ما سعی»
      قـدر همـت باشـد آن جهد و دع «لیس للانسان إلا ماسعی»

      نابرده رنج گنج میـسر نمـی شـود مزدآن گرفت جان برادر که کار کرد

      أوحدی:

      منشان دیگ جستجو از جوش تا رگی هست در تنت می کوش


      اگه آقای بیل گیتس و ستاره های فوتبالی رو میبینی اونا با تلاش خودشون به این مقام رسیدن...خیلی ها بالقوه میتونن پزشک باشن اما تا تلاش نکنن به بالفعل تبدیل نمیشه...

      حذف
    26. من همون بالا هم گفتم که خدا خودش تو قرآن گفته که چرا به ظالمین مهلت داده..مثلا صدام که به قول شما بعد از اینکه یک میلیون نفر رو کشت به سزای اعمالش رسید...

      «وَ لا یَحْسَبَنَّ الَّذینَ کَفَرُوا أَنَّما نُمْلی‏ لَهُمْ خَیْرٌ لِأَنْفُسِهِمْ إِنَّما نُمْلی‏ لَهُمْ لِیَزْدادُوا إِثْماً وَ لَهُمْ عَذابٌ مُهینٌ»؛ آنها که کافر شدند، (و راه طغیان پیش گرفتند،) تصور نکنند اگر به آنان مهلت مى‏‌دهیم، به سودشان است! ما به آنان مهلت مى‌‏دهیم براى این‌که بر گناهان خود بیفزایند و براى آنها، عذاب خوارکننده‏‌اى (آماده شده) است!
      آل عمران، ۱۷۸

      خلاصه این‌که آیه 178 سوره آل عمران، به سؤال فوق که در ذهن بسیارى وجود دارد، پاسخ می‌‌گوید که چرا جمعى از ستم‌گران و ظالمان این همه غرق نعمت‌اند و مجازات نمى‌‏بینند؟ قرآن می‌فرماید؛ اینها افراد غیر قابل اصلاحى هستند که طبق سنت آفرینش و اصل آزادى اراده و اختیار به حال خود واگذار شده‏‌اند، تا به آخرین مرحله سقوط برسند و مستحق حد اکثر مجازات شوند.
      ..................
      پاسخ:
      جالبه الله با صدام مکر کرد و به صدام محلت داد تا صدام به سرنوشت سیاه خودش نزدیکتر بشه تا صدام از همیم محلت الله استفاده کنه و یک میلیون نفر رو تنها در جنگ ایران و عراق بکشه یک میلیون نفر کشته شدن چون الله با صدام مکر کرده بود
      در ضمن شما که میگی مجازات ستمگران اختیار انسان رو نقض میکنه پس چرا الله تو قران به کافران گفته که در این دنیا اونها رو کم بهره میکنه و بارها اونها رو به مجازات شدن در همین دنیا تحدید کرده و اونها رو به حال خودشون رها نکرده اونها به هر حال ضررشون به خودشون میرسه و مثل صدام یا خایه منی به دیگران لطمه نمی زنن

      حذف
    27. شما خوب همه چیو میذارین به پای خدا...

      فکر کردی فقط تو سختی کشیدی؟بقیه مثل تو درد و رنج ندارن؟

      خیلی خوب و راحت حساب آدما رو از خدا جدا میکنی....
      خیلی خوبه به قول خودت یه عده دیگه پارتی بازی میکنن و تو یقه خدا رو میچسبی...
      خدا بهت کار نمیده؟؟؟شما اول رابطتو با خدا اصلاح کن بعد ازش کار بخواه برادر من.

      خیلی رو میخاد با یکی قهر باشی باز بیای بهش بگی بهم پاستیل بده...

      قرآن خدا رو که میزنی...پیغمبرشو که میزنی....شبهه که درست کردی...اونوقت انتظار داری خدا بهت کمک کنه؟؟؟

      هرچه کنی به خود کنی گر همه نیک و بد کنی...

      من نمیخام قضاوت کنم که مشکلت چیه یا بخاطر چیه...فقط اینو چون خودم تجربه کردم بهت میگم...تو هر شرایطی که باشی حتی تو بدترین زمان و مکان ممکن باشی اگه از ته دل خدا رو صدا کنی که کمکت کنه ناامیدت نمیکنه.

      حذف
    28. شما میگی خدا به یکی استعداد داده به یکی نداده...پس کار و تلاش خود انسان چی میشه؟؟؟شما با این حرفتون کار و تلاش انسان رو که زیر سوال بردید...
      ...............
      عدالت حکم میکنه که تنها راه رسیدن به موفقیت تلاش باشه نه چیز دیگه من هم وقتی جوان و بی تجربه بودم فکر میکردم باید با تلاش موفق بشم ولی وقتی سنم بالاتر رفت و تجربم بیشتر شد فهمیدم مثل اینکه تلاش تنها چیزی است که برای الله ارزش نداره
      الله تو قران به ندرت درباره تلاش صحبت کرده و بارها گفته هر کس را که خواهم پر روزی کنم
      مثلا یک آیه در مورد تلاش است اینه :ما روز را برای به دست آوردن رزقی که برای شما مقرر شده است قرار دادیم
      در واقع الله میگه روز رو باید تلاش کنی ولی باز هرچه قدر هم تلاش کنی نمیتونی بیشتر از اون میزانی که من برات در نظر گرفتم به دست بیاری پس بیخود زور نظر که با تلاش بیشتر روزی بیشتر به دست بیاری ولی برای به دست آوردن روزی که من برات مقرر کردم باید تلاش کنی ولی با تلاش بیشتر روزی تو بیشتر نمیشه
      الله در جای دیگه قران میگه (حاصل تلاش های شما متفاوت است)یعنی دونفر تلاش میکنن و یک کاسبی راه میندازن ولی کار یکی میگیره و کار یکی نمی گیره چون یکی پر روزی خلق شده و یکی کم روزی
      و جای دیگه الله میگه (ما به بعضی روزی دادیم و اون فرد مقرور شد و گفت این روزی به خاطر کاردانی خودم بوده)
      در واقع وقتی انسان جوان و بی تجربه است فکر میکنه باید با تلاش موفق بشه ولی وقتی سنش میره بالاتر میفهمه خودش رو خسته کرده و اگر صبح تا شب تلاش کنه نمیتونه بیش از اونی که در لحظه تولد براش مقرر شده کسب کنه
      من بعد از ۳۰سال زندگی فهمیدم زندگی ۱۰٪به تلاش است و ۹۰٪به شانس و روزی که الله در لحظه تولد بهت داده هستش
      مثلا روحانی یک شبه با حمایت خاتمی رعیس جمهور شد ولی آیا واقا لایق این جایگاه بود؟
      روحانی رعیس جمهور شد نه به خاطر اینکه تلاش کرده یا لایق بوده بلکه اون رعیس جمهور شد به خاطر اینکه پر روزی خلق شده بود
      البته راه دیگه کسب روزی گوسفند بودن است که اون هم بستگی به ذات انسان دارد بعضی ذاتا نمی تونن گوسفند باشن مثلا کسی که عدالت الله رو زیر سعال میبره از دیدگاه الله کافر است و الله گفته کافران را کم روزی دهم ولی کسی که زندگیش تو شکم و کمرش خلاصه شده و اصلا سراغ این سعالها نمیره الله اون رو پر روزی میکنه

      حذف
    29. جالبه الله با صدام مکر کرد و به صدام محلت داد تا صدام به سرنوشت سیاه خودش نزدیکتر بشه تا صدام از همیم محلت الله استفاده کنه و یک میلیون نفر رو تنها در جنگ ایران و عراق بکشه یک میلیون نفر کشته شدن چون الله با صدام مکر کرده بود
      در ضمن شما که میگی مجازات ستمگران اختیار انسان رو نقض میکنه پس چرا الله تو قران به کافران گفته که در این دنیا اونها رو کم بهره میکنه و بارها اونها رو به مجازات شدن در همین دنیا تحدید کرده و اونها رو به حال خودشون رها نکرده اونها به هر حال ضررشون به خودشون میرسه و مثل صدام یا خایه منی به دیگران لطمه نمی زنن

      .............................

      پاسخ:

      اولا خدا کجای قرآن گفته که به کافران روزی نمیده؟؟؟آیه اونی که میگی رو بیار لطفا...نگفته که کم بهره میکنه گفته بهره مند میکنم...

      بعدشم خدا گفته که به کافران هم روزی میده عطا جان....

      وَإِذْ قَالَ إِبْرَاهِيمُ رَبِّ اجْعَلْ هََذَا بَلَدًا آمِنًا وَارْزُقْ أَهْلَهُ مِنَ الثَّمَرَاتِ مَنْ آمَنَ مِنْهُم بِاللّهِ وَالْيَوْمِ الآخِرِ قَالَ وَمَن كَفَرَ فَأُمَتِّعُهُ قَلِيلًا ثُمَّ أَضْطَرُّهُ إِلَى عَذَابِ النَّارِ وَبِئْسَ الْمَصِيرُ ﴿۱۲۶﴾

      و چون ابراهيم گفت پروردگارا اين [سرزمين] را شهرى امن گردان و مردمش را هر كس از آنان كه به خدا و روز بازپسين ايمان بياورد از فرآورده‏ ها روزى بخش.خداوند فرمود و[لى] هر كس هم که كفر بورزد اندكى از مال دنیا برخوردارش مى‏كنم سپس او را با خوارى به سوى عذاب آتش [دوزخ] مى‏كشانم و چه بد سرانجامى است (۱۲۶)

      سوره بقره آیه 126

      بعدشم خودتون دارید میگین تهدید...تهدید در لغت به معنای ترسانیدن و وعده عقوبت دادن و در اصطلاح حقوق به معنای ایجاد بیم بر جان، مال یا آبروی دیگری و در تعریفی وا داشتن دیگری به ارتکاب جرم است؛ به گونه‌ای که ترس از عاقبت فعل یا ترک مجرمانه، فاعل را مطیع سازد.

      لغت نامه دهخدا و فرهنگ معین


      شما اگه سعی بر این داشته باشی که کسی رو هدایت کنی از روش تهدید هم استفاده میکنی تا بنده خدا شاید به راه بیاد...خدا هم کلی تو قرآن نصیحت کرده ولی وقتی کسی به راه نمیاد خدا از گزینه تهدید استفاده میکنه تا بلکه کافران سر به راه بشن.

      حذف
    30. شما خوب همه چیو میذارین به پای خدا...

      فکر کردی فقط تو سختی کشیدی؟بقیه مثل تو درد و رنج ندارن؟

      خیلی خوب و راحت حساب آدما رو از خدا جدا میکنی....
      خیلی خوبه به قول خودت یه عده دیگه پارتی بازی میکنن و تو یقه خدا رو میچسبی...
      خدا بهت کار نمیده؟؟؟شما اول رابطتو با خدا اصلاح کن بعد ازش کار بخواه برادر من.

      خیلی رو میخاد با یکی قهر باشی باز بیای بهش بگی بهم پاستیل بده...

      قرآن خدا رو که میزنی...پیغمبرشو که میزنی....شبهه که درست کردی...اونوقت انتظار داری خدا بهت کمک کنه؟؟؟

      هرچه کنی به خود کنی گر همه نیک و بد کنی...

      من نمیخام قضاوت کنم که مشکلت چیه یا بخاطر چیه...فقط اینو چون خودم تجربه کردم بهت میگم...تو هر شرایطی که باشی حتی تو بدترین زمان و مکان ممکن باشی اگه از ته دل خدا رو صدا کنی که کمکت کنه ناامیدت نمیکنه.
      ................
      پاسخ:
      این بحث که چرا الله اجازه میده در دنیا فساد وجود داشته باشه و اینکه چرا اجازه میده انسانها زجر بکشن خودش جزو اون سعالهایی هستش که الله گفته ازش نپرسید که شما رو در رنج میندازه و من هم واردش نمیشم چون خودش ۱۰۰ها صفحه مطلب میشه
      ولی یکی از بی عدالتی های الله اینه که به یک نفر قدرت تفکر میده بعد میگه ازش استفاده نکن مثلا کسی که درباره عدل الله تفکر کنه در نتیجه کافر میشه(فکر=کفر)درحالی که ذات اون فرد طوری خلق شده که نمیتونه هر چیزی رو بدون تفکر قبول کنه و الله هم میگه باید از ذات خودت یعنی تفکر استفاده نکنی وگرنه من تو این دنیا کم روزیت میکنم منم دوست دارم دنیام رو تو شکم و کمرم خلاصه کنم تا راحت زندگی کنم و الله هم بهم بی حساب روزی بده ولی نمی تونم با ذات خودم بجنگم

      حذف
    31. ولا خدا کجای قرآن گفته که به کافران روزی نمیده؟؟؟آیه اونی که میگی رو بیار لطفا...نگفته که کم بهره میکنه گفته بهره مند میکنم...
      ..............
      پاسخ:
      کافران را اندک روزی دهیم(۱۲۶بقره)
      کافران رادر همین دنیا مجازات کنیم(۳۴الرعد)
      تناقض با آیه زیر:
      برای کافران زندگی این دنیا آراسته شده(۲۱۲بقره)

      در واقع قران کتاب تناقصات است و من میخواستم اسم وبلاگ رو بذارم تناقضات قران که چون چند مورد در این موضوع تو فضای مجازی بود تصمیم گرفتم این وبلاگ رو بزنم

      حذف
    32. در واقع الله میگه روز رو باید تلاش کنی ولی باز هرچه قدر هم تلاش کنی نمیتونی بیشتر از اون میزانی که من برات در نظر گرفتم به دست بیاری پس بیخود زور نظر که با تلاش بیشتر روزی بیشتر به دست بیاری ولی برای به دست آوردن روزی که من برات مقرر کردم باید تلاش کنی ولی با تلاش بیشتر روزی تو بیشتر نمیشه
      ...............................
      پاسخ:

      خدا هیچوقت نمیاد بگه من مثلا برات روزی 50 هزارتومن روزی در نظر گرفتم حالا تو هی سگ دو بزن برو دنبالش به پول رسیدی رسیدی...نرسیدی به من ربطی نداره...

      این اصلا عادلانه نیست...

      خدا بر اساس قانون علت و معلول کار میکنه عطا جان...پول به دست آوردن معلول کار کردنه...

      قانون خدا اینه...روزی میخای باید کار کنی و زحمت بکشی...شما میتونی روزی 1 میلیون تومن پول درآری میتونی روزی 10 هزار تومن پول در آری...حالا این مثاله که دارم میگم...

      پس این اختیارت خودش داره داد میزنه که اینطوری نیست که خدا روزی 50 تومن برات کنار گذاشته باشه و شما هر چی هم زور بزنی نتونی از اون 50 تومن بیشتر بدست بیاری.

      اما اینکه خدا میگه من به هرکی میخام روزی میدم...

      خداست روزی دهنده و اوست صاحب نیرویی سخت استوار
      ذاریات، آیه 58

      هیچ جنبده ای در روی زمین نیست، جز آنكه روزی او بر عهده خداست
      هود، آیه 6

      این دو آیه نشان می دهد كه خداوند رزق و روزی هر گیاه و جانداری را تا زمانی كه بناست زنده بماند طبق مقرّراتی تضمین كرده است.

      امیرمؤمنان علی علیه السلام می فرماید: نگاه كنید به مورچه و خردی جثه آن و لطافتش...، رزق او پذیرفته گردیده و روزی اش در خور وی رسیده، نعمت دهنده او را وا نگذارد و پاداش دهنده محرومش ندارد، هر چند بر خشك سنگی باشد صاف و تابان یا بر سنگی فشرده در بیابان.

      نهج البلاغه، خطبه 185

      راهنمایی اهل بیت هم خیلی به ما کمک میکنه که معنای بعضی آیات رو درک کنیم...

      خدا اگه به کسی روزی میده در خور اون فرد بهش روزی میده...وقتی میگه به هر کس که بخواهم روزی میدهم...کلی حرف پشت همین یه جملست...


      هممون میدونیم که نمره دادن دست معلمه...پس این یعنی تلاش دانش آموز بی فایدست؟؟؟

      دانش آموز تلاش میکنه تا نمره خوبی بگیره...مثل کسی که تلاش میکنه در روز پول بیشتری از راه حلال در بیاره...

      پس این حالت اختیاری که هم دانش آموز داره هم کسی که میخواد پول دربیاره...

      از طرفی معلم میگه خودم میدونم باید به کی نمره بدم(همونطوری که خدا میگه خودم به هرکسی بخوام روزی میدم)...آیا این یعنی اینکه معلم میخواد تلاش دانش آموز رو ضایع کنه؟

      مسلما نه....

      معلم می تونه هم نمره نده هم نمره بده....
      حالا این نمره دادن به چه عنوانیه؟؟؟خب مسلمه که به عنوان تشویق.

      معلم میبینه که یکی از دانش آموزا از راه نادرست نمره گرفته(تقلب) یا اینکه تنبلی کرده از اول سال تا آخر سال...خب مسلمه که اون نمره تشویقی رو بهش نمیده...حتی اگه 25/0 دیگه بخواد تا قبول بشه هم نمره نمیده...

      اما میبینه یکی داره تلاش میکنه واسه گرفتن نمره خوب...زحمت میکشه واسه قبولیش...خب اینجا 100 درصد معلم از همچین شاگردی خوشش میاد و نمره تشویقی هم بهش میده و اگه حتی لازم بدونه یک هدیه به عنوان تشویق به شاگردش میده و تحسینش میکنه.

      وقتی خدا میگه به هرکی بخوام روزی میبخشم...این روزی به عنوان تشویق در نظر گرفته میشه نه به عنوان روزی اصلی...روزی اصلی رو خود انسان باید دنبالش باشه.من صبح تا شب تو خونه بشینم...آیا پول میاد دم خونم؟مسلمه که نه...من باید برم دنبال روزی...

      همونطوری که ائمه فرمودند خدا تشویقتون میکنه اگه انسان های خوبی باشید:

      امام صادق علیه السلام: نیكی به دیگران، رزق را افزایش می دهد.

      امام صادق علیه السلام: اخلاق نیك، روزی را افزایش می دهد.

      پیامبر اكرم صلی الله علیه وآله: كسی كه به دیگران طعام دهد رزق به طرفش سریعتر می رود از فرو رفتن كارد در كوهان شتر.

      امام علی علیه السلام: برادری در راه خدا، مایه افزایش روزی است.

      امام علی علیه السلام: امانت داری، باعث فزونی رزق ست.

      امام باقرعلیه السلام: دعا برای برادران از صمیم قلب، مایه جلب روزی است.

      پیامبر اكرم صلی الله علیه وآله: طهارت دائمی، مایه وسعت رزق است.

      امام باقرعلیه السلام: زكات دادن، رزق را زیاد می كند.

      امام علی علیه السلام: صدقه دادن، باعث نزول رزق است.

      ما بعضی آیات رو بد متوجه میشیم چون در اون دقت نمیکنیم...

      حذف
    33. کافران را اندک روزی دهیم(۱۲۶بقره)
      کافران رادر همین دنیا مجازات کنیم(۳۴الرعد)
      تناقض با آیه زیر:
      برای کافران زندگی این دنیا آراسته شده(۲۱۲بقره)
      ................................
      پاسخ:


      الان اون دو آیه بالایی کجاش با آیه 212 بقره که شما CUT کردی تناقض داره؟

      زُيِّنَ لِلَّذِينَ كَفَرُواْ الْحَيَاةُ الدُّنْيَا وَيَسْخَرُونَ مِنَ الَّذِينَ آمَنُواْ وَالَّذِينَ اتَّقَواْ فَوْقَهُمْ يَوْمَ الْقِيَامَةِ وَاللّهُ يَرْزُقُ مَن يَشَاءُ بِغَيْرِ حِسَابٍ ﴿۲۱۲﴾

      زندگى دنيا در چشم كافران آراسته شده است و مؤمنان را ريشخند مى‏كنند و [حال آنكه] كسانى كه تقواپيشه بوده‏اند در روز رستاخيز از آنان برترند و خدا به هر كه بخواهد بى‏شمار روزى مى‏دهد (۲۱۲)

      معنای "زُیِّنَ" در لغت عربی نوعی طعنه هست...کافران فکر میکنن دنیا جای باحالیه و به آخرت اعتقادی ندارن و مومنان رو به خاطر همین مسخره میکنن...ادامه هم داره میگه روز قیامت که درجه مومنان رو ببینن حالشون دیدنیه...

      الان این کجاش تناقضه دقیقا؟؟؟؟آیه رو تا آخر بخون بعدش بگو تناقض برادر من.

      حذف
    34. این بحث که چرا الله اجازه میده در دنیا فساد وجود داشته باشه و اینکه چرا اجازه میده انسانها زجر بکشن خودش جزو اون سعالهایی هستش که الله گفته ازش نپرسید که شما رو در رنج میندازه و من هم واردش نمیشم چون خودش ۱۰۰ها صفحه مطلب میشه
      ولی یکی از بی عدالتی های الله اینه که به یک نفر قدرت تفکر میده بعد میگه ازش استفاده نکن مثلا کسی که درباره عدل الله تفکر کنه در نتیجه کافر میشه(فکر=کفر)درحالی که ذات اون فرد طوری خلق شده که نمیتونه هر چیزی رو بدون تفکر قبول کنه و الله هم میگه باید از ذات خودت یعنی تفکر استفاده نکنی وگرنه من تو این دنیا کم روزیت میکنم منم دوست دارم دنیام رو تو شکم و کمرم خلاصه کنم تا راحت زندگی کنم و الله هم بهم بی حساب روزی بده ولی نمی تونم با ذات خودم بجنگم

      ............................

      پاسخ:

      اولا خدا کی گفته از "عدل"‌خدا سوال نکن...

      بعدشم شما اگه کمی در اصول دین اسلام دقیق بشی که یکی از اون ها هم "عدل" هستش میبینی که 5 اصل دین(توحید،نبوت،امامت،عدل،معاد) جزو اصول تحقیقی به شمار میرن...یعنی یک انسانی که مسلمان هست و یا میخواد مسلمان بشه باید روی این اصول تحقیق کنه تا با خاطر اطمینان انتخاب کنه دین اسلام رو.

      بعضی چیزا هست که شما در مخیلت نمیگنجه...مثلا بعضی ها وقتی یکی از بستگانشون فوت میکنه میرن تو حالت انکار...که مثلا مامانم،بابام یا دوستم نمرده...حتی ممکنه بعد از 10 سال هم تو همون حالت انکار بمونن.چرا چون ظرفیت پذیرش همچین چیزی رو ندارن...

      خدا میگه از چیزی که ظرفیتشو ندارین سوال نکنین...حالا این سوالات ممکنه هرچیزی باشه.از فوت نزدیک ترین بستگان بگیر تا فوضولی تو کار این و اون.

      اینقدر آیه درباره فکر کردن داریم تو قرآن اونوقت خدا بیاد بهت بگه فکر نکن؟پس چرا با قوه تعقل تو رو خلق کرده؟اصلا اگه قدرت تعقل نباشه اختیاری هم نیست...و اگه اختیار نباشه بهشت و جهنم و معاد و پیامبرانی که فرستاد و عدل هم حتی معنی نمیده.

      «آیا نمى‏‌اندیشید؟» و «آیا در قرآن تدبر نمی‌کنید؟» که این عبارات و مشابه آن بیش از 20 مرتبه در قرآن به کار رفته است.

      مَا جَعَلَ اللّهُ مِن بَحِيرَةٍ وَلاَ سَآئِبَةٍ وَلاَ وَصِيلَةٍ وَلاَ حَامٍ وَلَكِنَّ الَّذِينَ كَفَرُواْ يَفْتَرُونَ عَلَى اللّهِ الْكَذِبَ وَأَكْثَرُهُمْ لاَ يَعْقِلُونَ ﴿۱۰۳﴾
      خدا [چيزهاى ممنوعى از قبيل] بحيره و سائبه و وصيله و حام قرار نداده است ولى كسانى كه كفر ورزيدند بر خدا دروغ مى‏بندند و بيشترشان تعقل نمى‏كنند (۱۰۳)

      سوره مائده

      وَهُوَ الَّذِيَ أَنشَأَكُم مِّن نَّفْسٍ وَاحِدَةٍ فَمُسْتَقَرٌّ وَمُسْتَوْدَعٌ قَدْ فَصَّلْنَا الآيَاتِ لِقَوْمٍ يَفْقَهُونَ ﴿۹۸﴾

      و او همان كسى است كه شما را از يك تن پديد آورد پس [براى شما] قرارگاه و محل امانتى [مقرر كرد] بى‏ترديد ما آيات [خود] را براى مردمى كه مى‏فهمند به روشنى بيان كرده‏ايم (۹۸)

      سوره انعام

      أَ وَ لَمْ یَتَفَکَّرُوا فی‏ أَنْفُسِهِمْ ما خَلَقَ اللَّهُ السَّماواتِ وَ الْأَرْضَ وَ ما بَیْنَهُما إِلاَّ بِالْحَقِّ وَ أَجَلٍ مُسَمًّى وَ إِنَّ کَثیراً مِنَ النَّاسِ بِلِقاءِ رَبِّهِمْ لَکافِرُون‏؛ (۳)

      آنان با خود نیندیشیدند که خداوند، آسمان ها و زمین و آنچه را میان آن دو است جز به حق و براى زمان معیّنى نیافریده است؟! ولى بسیارى از مردم (رستاخیز و) لقاى پروردگارشان را منکرند!»

      روم آیه ۸٫


      حذف
  4. د – و اما گاهی سؤال درباره موضوعات یا مباحثی است که بشر با عقل خود در می‌یابد که از فهم آن عاجز است. چرا که عقل و فهم چیزی را می‌فهمد که به آن احاطه داشته باشد. یعنی آن مطلب، آن موضوع یا ...، محاط عقل او باشد. حال اگر همه عاقلان و حکیمان عالم جمع شوند و از چیستی خدا بپرسند، قطعاً به هیچ نتیجه‌ای نمی‌رسند، به جز یک نتیجه عقلی مبنی بر این که خداوند متعال «چیستی» ندارد و اگر داشت که محدود می‌شد و این صفت مخلوق است و نه خالق. لذا فرموده‌اند در مورد آن چه که به عقل شما درک نخواهد شد، سؤال نکنید – چرا که اصلاً جوابی ندارد که شما فهم کنید. چنان چه حتی در مورد چیستی روح فرمود:

    «وَيَسْأَلُونَكَ عَنِ الرُّوحِ قُلِ الرُّوحُ مِنْ أَمْرِ رَبِّي وَمَا أُوتِيتُم مِّن الْعِلْمِ إِلاَّ قَلِيلاً» (الإسراء، 85)
    ترجمه: و در باره روح از تو مى‏پرسند، بگو: روح از [سنخ‏] فرمان پروردگار من است، و به شما از دانش جز اندكى داده نشده است.
    عنی موجودات یا از «عالَم خلق» به وجود می‌آیند که در مورد آنها برخی چگونگی‌ها بیان شده است، مثل خلق نطفه از خاک، علقه از نطفه، مضغه از علقه و ... – و یا از «عالَم امر» خلق شده‌اند؛ «فیقول له کن فیکون» می‌باشند، مثل مجردات و از جمله روح؛ و علم شما اندک است و آن را درک نخواهید کرد.

    ﻫ – پس بیان نشده که زیاد سؤال نکنید، بلکه بیان شده که «سؤال بی‌مورد و بی‌جا و بی‌فایده» نکنید که خودتان را به زحمت و ناراحتی می‌اندازید.
    بدیهی است که نه تنها پاسخ، بلکه سؤال نیز باید منطقی و حکیمانه باشد و در این صورت، ذهن کنجکاو به صورت مکرر و مستمر سؤال منطقی دارد و چه بهتر که انسان به عرصه‌ی مطالعه و تحقیق وارد شود و سؤالات بسیاری را طرح نموده و با دریافت پاسخ صحیح، کسب علم نموده و مرتبه‌ی وجودی خود را ارتقا بخشد.
    ذهن نیز باید مانند سایر قوا و استعدادها، تحت فرمان و کنترل قرار گیرد، وگرنه به قول امام خمینی (ره) هرزه‌گرد است و به هر سو می‌رود. اما عقل، شعور، منطق، اختیار و اراده می‌تواند آن را به کنترل درآورد و در مسیر قرار دهد.


    اینم از جواب این شبهه....امیدوارم برای کاربران عزیز حجتی باشد...

    پاسخحذف
  5. بسم الله الرحمن الرحیم...

    سوال:با مزه ترین آیه قرآن...کافران آرزو کنند که ای کاش مسلمان بودند.

    جواب:
    خب بیاین آیه ها رو بررسی کنیم...
    سوره حجر...
    چه بسا كسانى كه كافر شدند آرزو كنند كه كاش مسلمان بودند (۲)
    بگذارشان تا بخورند و برخوردار شوند و آرزو[ها] سرگرمشان كند پس به زودى خواهند دانست (۳)
    و هيچ شهرى را هلاك نكرديم مگر اينكه براى آن اجلى معين بود (۴)
    هيچ امتى از اجل خويش نه پيش مى‏افتد و نه پس مى‏ماند (۵)

    اگه به ادامه آیه توجه کنید این آیه ها خبر از آینده میده....آینده ای که ممکنه لحظه مرگ باشه و یا روز قیامت که موقع حسابرسی اعمال میشه...

    خدا میگه که وقتی کافران من رو قبول ندارند هنگامی که وقتش برسه آرزو میکنند که ای کاش مسلمان بودند.ای کاش به حرف الله گوش داده بودند.
    مثل وقتی که شما یکی رو نصیحت میکنی و اونم قبول نمیکنه.بعدش شما رو میکنی بهش میگی یه روزی به حرفم میرسی و آرزو میکنی که ای کاش به حرفت گوش داده بودم.
    پس این آیه هیچم مسخره نیست...شما وقتی در آیه ها دقت نمی فرمائید بایدم همچین فکر مسخره ای به ذهنتون بیاد.

    پاسخحذف
  6. عطا جان نمیخوای ادامه بدی؟اگه قانع نشدی بازم می تونم مطالب بیشتری در اختیارت بذارم.

    پاسخحذف
    پاسخ‌ها
    1. فرق من و شما اینه که من بحث رو تا جایی ادامه می دم که مفید باشه ولی شما بحث رو تا جایی ادامه میدی که طرف از روی سفسته های شما کم بیاره من جواب ندادم چون دیدم شما زدی تو خط سفسته و متوسل شدی به انکار چیزهایی که اگر من برعکس اون رو می گفتم شما اون موارد رو انکار نمی کردی
      من گفتم طبق آیه قران باید تلاش کنی تا اون چیزی که الله برات در نظر گرفته رو کسب کنی و اگر تلاش نکنی نمی تونی چیزی که الله برات در نظر گرفته رو کسب کنی ولی با تلاش بیشتر نمیتونی بیشتر از اونی رو که الله برات در نظر گرفته رو به دست بیاری معنای آیه واضح بود و دقیقا همین معنی رو می داد(روز را برای کسب روزی که برای شما مقرر شده قرار دادیم)من دارم آیه فوق را تایید می کنم و میگم قران درست میگه واقا هم همینه چون قران در جای دیگه میگه (هر آن کس را که خواهم پر روزی کنم و هر آن کس را که خواهم کم روزی کنم)این دو آیه میگه اگر کم روزی خلق شده باشی برای کسب همون روزی کم باید تلاش کنی ولی اگر خودت رو هم پاره کنی وقتی کم روزی باشی نمیتونی روزی زیاد کسب کنی و من هم کاملا این آیه قران رو قبول دارم چون شده حکایت زندگی خودم که هر چی سگ دو میزنم بیشتر ازسیر کردن شکمم در نمیارم چون الله من رو کم روزی خلق کرده
      حالا شما داری آیه قران رو منکر میشی و میگی این دو آیه کوس شعر گفتن و با تلاش بیشتر آدم کم روزی میتونه پر روزی بشه که جواب من رو در مورد بی عدالتی الله بدی حالا اگر من میگفتم با تلاش میشه همه چی به دست آورد همین دوتا آیه رو می آوردی و ساعت ها حرف میزدی که روزی دست خداست نه دست تلاش تو
      وقتی من دیدم شما آیه قران رو منکر شدی که جواب من رو بدی دیدم دیگه این بحث فایده ای نداره و پاسخ ندادم
      حالا شما میتونی فرض کنی من کم آوردم سالهاست که ماله کش ها دارن با سفسته اسلام رو ماله کشی می کنن خوب کجا رو گرفتن ؟مگه غیر اینه که جهان کفری هر روز داره پیشرفت میکنه و جهان اسلام شده یک مشت ملت بدبخت که سر تا پاشون یک قرون هم ارزش نداره شما میتونی فرض کنی من کم آوردم و همه جا جار بزنی کل جهان غرب به اسلام مشرف شد

      حذف
    2. عزیز دلم..من کی آیه قرآن رو انکار کردم؟؟؟ولی میگم چقدر خوب از پیش خودت حرف در میاریا...

      شما متوجه منظور من نشده یهو داری میای میگی دارم سفسته میکنم و آیه قرآن رو منکر شدم؟؟؟خدا اون روز نیاره که من بخوام کتاب خدا رو منکر بشم حتی یک کلمه از اونو.

      عزیز دلم...شما اصلا متوجه منظورم نشدی.

      اصلا یه جور دیگه میگم....ببین آقا عطا این حرفایی که من دارم الان میزنم با حرفای قبلیم فرقی نداره ها...اگه دقت کنی شما هی بهونه میاری...
      اول:

      قرآن می فرماید : « إِنَّ اللَّهَ هُوَ الرَّزَّاقُ ذُو الْقُوَّةِ الْمَتینُ »ذاریات /58 رازق خداست ، رزّاق مثل خبّاز، حدّاد، بنّا، بقّال، كسی كه صبح تا به شب كارش این است كه نان می‌پزد و با آهن سر و كار دارد و. . . رزّاق یعنی دائماً روزی می‌دهد.

      دوم:

      اندازه گیری هم با خداست.

      آیات زیادی داریم که خداوند می فرماید : «یَبْسُطُ الرِّزْقَ لِمَنْ یَشاءُ»رعد/ 26.شاید بسط رزقی که خداوند فرموده به هر کس بخواهیم آن را بسط می دهیم ، یک بعدش به این معنا باشد که آن رزق حتماً نباید مادی باشد .نوع رزق برای هرکسی فرق می کند و خداوند برای هرکسی یک نوعی از رزق را گسترش می دهد.

      سوم: خداوند ضامن رزق است

      ضامن رزق همه ى موجودات و اختیار رزق فقط به دست خداوند است ، نه به دست انسان خداوند.

      « نَحْنُ قَسَمْنا بَیْنَهُمْ مَعیشَتَهُمْ فِی الْحَیاةِ الدُّنْیا ؛ ما معیشت آنها را در حیات دنیا در میانشان تقسیم كردیم .‏3

      « وَ ما مِنْ دَابَّةٍ فِی الْأَرْضِ إِلاَّ عَلَى اللَّهِ رِزْقُها ؛ هیچ جنبنده‏اى در زمین نیست مگر اینكه روزى او بر خداست !4

      خداوند می‌فرماید حتی موجوداتی كه دست و پا هم ندارند من روزی آنها را می دهم .« وَ كَأَیِّنْ مِنْ دَابَّةٍ لا تَحْمِلُ رِزْقَهَا اللَّهُ یَرْزُقُها» 5

      « وَ فِی السَّماءِ رِزْقُكُمْ وَ ما تُوعَدُونَ ؛ و روزى شما در آسمان است و آنچه به شما وعده داده مى‏شود ! 6

      نوازاد در شكم مادر چطور روزی می‌خورد ، خداوند روزی می‌دهد.فقط کافیه برای یکی از مویرگ های بند ناف مشکل ایجاد بشه اونوقت تغذیه نوزاد با مشکل مواجه میشه.

      سوال: چرا رزق كم و زیاد می‌شود؟

      دعای پدر و مادر بسیار نقش دارد . گاهی اوقات می بینیم یک کسی هر کاری،حتی کوچک انجام می دهد براش خوب و پربرکت میشه وبه قول معروف دست به خاکستر می زنه طلا می شه ،اما دیگری بالعکس ؛ هرچه می دوئه کمتر به مقصود می رسد.

      اینها به خیلی عوامل از قبیل ؛ دعای پدر و مادر یا بالعکس عاق والدین شدن ، وجود یا عدم گناه در زندگی و ... بستگی داره.

      دادن های زیاد و بی رویه و بدون حساب و کتاب گاهی به خاطر اینه که ما رو رها کرده و می خواد ظرفیت پر بشه.

      مثل مریضی را که دكتر جواب كرده و می‌گویند هر چی میخاد بخوره بذار بخوره، خداوند نیز با بعضی از فاسقان و جنایتکاران وآنهایی که به راه نمی آیند می فرماید : هر چه می‌خواهند مصرف كنند تا پیمانه ی آنها پر شود . آل عمران / 178

      گاهی دادن ها و یا ندادن ها به خاطر آزمایش هستند . فجر / 15 - 16 گشایش برای بعضی سبب طغیانه.

      «وَ لَوْ بَسَطَ اللَّهُ الرِّزْقَ لِعِبادِهِ لَبَغَوْا فِی الْأَرْضِ» شورى/27 . نگیم چرا خدا به من مثل اون نداده ، خوب شاید اگر می داد از خیلی چیزها محروم می شدیم و طغیان می کردیم .

      مثل پدری كه به یکی از بچه هاش سوئیچ نمی‌ده می‌گه چون تو شر هستی با ماشین تصادف می‌كنی ، و به دیگری اجازه می‌دهد چون آرام و با وقاره.

      پس تا اینجا فهمیدیم که بعضی وقتا روزی دادن یا ندادن بخاطر آزمایش کردنه..بعضی وقتا بخاطر ظرفیت نداشتنه...و بعضی وقتا اگه زیاد و بی حساب کتاب روزی بده یعنی کار طرف ممکنه تموم شده باشه.




      حذف
    3. داستانی از قرآن

      فردی به خدمت رسول الله (ص) آمد كه برای توسعه ی رزق او دعا کند . حضرت فرمود : صلاح تو نیست . اصرار كرد.
      حضرت دعا كرد .اموالش زیاد شد تا برای كنترل آنها بیرون از مدینه رفت ، تا بالأخره مأمور زكات از طرف حضرت برای جمع آوری زکات پیش او رفت . او گفت : من زكات نمی ‌دهم . آیه آمد :

      وَمِنْهُم مَّنْ عَاهَدَ اللّهَ لَئِنْ آتَانَا مِن فَضْلِهِ لَنَصَّدَّقَنَّ وَلَنَكُونَنَّ مِنَ الصَّالِحِينَ ﴿۷۵﴾

      و از آنان كسانى‏اند كه با خدا عهد كرده‏اند كه اگر از كرم خويش به ما عطا كند قطعا صدقه خواهيم داد و از شايستگان خواهيم شد (۷۵)

      فَلَمَّا آتَاهُم مِّن فَضْلِهِ بَخِلُواْ بِهِ وَتَوَلَّواْ وَّهُم مُّعْرِضُونَ ﴿۷۶﴾

      پس چون از فضل خويش به آنان بخشيد بدان بخل ورزيدند و به حال اعراض روى برتافتند (۷۶)

      فَأَعْقَبَهُمْ نِفَاقًا فِي قُلُوبِهِمْ إِلَى يَوْمِ يَلْقَوْنَهُ بِمَا أَخْلَفُواْ اللّهَ مَا وَعَدُوهُ وَبِمَا كَانُواْ يَكْذِبُونَ ﴿۷۷﴾

      در نتيجه به سزاى آنكه با خدا خلف وعده كردند و از آن روى كه دروغ مى‏گفتند در دلهايشان تا روزى كه او را ديدار مى‏كنند پيامدهاى نفاق را باقى گذارد (۷۷)

      أَلَمْ يَعْلَمُواْ أَنَّ اللّهَ يَعْلَمُ سِرَّهُمْ وَنَجْوَاهُمْ وَأَنَّ اللّهَ عَلاَّمُ الْغُيُوبِ ﴿۷۸﴾

      آيا ندانسته‏ اند كه خدا راز آنان و نجواى ايشان را مى‏داند و خدا داناى رازهاى نهانى است (۷۸)

      سوره توبه


      پس معانی آیاتی که خدا میگه به هر کس که بخواهم روزی می دهم رو میشه فهمید چون اون خدائه و دانای کله خودش میدونه به چه کسانی روزی بده به چه کسانی نده.چون اون بهتر از ظرفیت ما خبر داره.و اونه که ما رو امتحان میکنه.


      در ضمن....

      نیت بد و گناه روزی را قطع می‌كند.

      در سوره قلم داستانی را نقل می كند كه چند برادر باغ میوهای داشتند .نیت كردند كه از این میوه ها به احدی ندهند.چون پدرشان هر سال از این میوه ها به فقرا می داد. پدر که مُرد بچه ها گفتند ما نمی دهیم . بعد گفتند : فقرا می فهمند می آیند در باغ ، گفتند خوب سحر می رویم میوه ها را می چینیم . نیت كردند به فقرا ندهند ، وقتی خوابیدند صاعقهای آسمانی آمد « فَأَصْبَحَتْ كَالصَّرِیمِ فَتَنَادَوا مُصْبِحِینَ

      . قرآن می گوید سحر بلند شدند و دیدند كه باغ آنها خاكستر شده است .

      قلم / 20-21

      حذف
  7. عطا جان جواب بده دیگه...شما که تا حالا از روی ظاهر آیه ها قضاوت کردی و گفتی که خدا عادل نیست.من هم آیه های مختلف رو آوردم و طبق اون آیه ها و تناسب اونا با آیه های مورد بحث شما ثابت کردم که خدا عادله.و طبق واون آیه ها هم میشه فهمید که چرا خدا گفته به بعضی ها روزی داده و چرا به بعضی ها کم روزی داده.منتظر دلیل محکم شما هستم.

    پاسخحذف
    پاسخ‌ها
    1. بنده کم آوردم حالا میتونی جار بزنی نفوظ اسلام در کل جهان غرب

      حذف
    2. چرا کم بیاری؟؟؟جواب قانع کننده بده...انسان های متفکر که کم نمیارن....اگه شما واقعا متفکری پس باید دلیل بیاری که حرف شما حقه...نه اینکه از روی ظاهر زندگی انسان ها قضاوت کنی که خدا عادل نیست...

      خودت بخون از اون بالا...یه دونه دلیل از هیج جا نیاوردی...فقط میگی خدا عادل نیست.چرا یکی سیاهه یکی سفیده...یکی فقیره یکی پولداره..یکی کجه یکی راسته...یکی کم روزیه یکی پرروزیه(که در قرآن روزی اکثرا به معنای مال دنیا نیست)

      دلیل آوردی؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟دلیل آوردی که خدا عمدا این کارا رو میکنه؟؟؟؟دلیل آوردی که خدا از روی خوشگذرونی این کارا رو میکنه؟؟؟

      یه دلیل قانع کننده بده به من و همه کاربرانی که میان تو سایت شما و میخونن و میرن.

      بنده نمیخوام جار بزنم نفوذ اسلام در جهان غرب چون اسلام نفوذ کرده اونجا نیازی به جار زدن نیست.حرف من اینه که شما بدون دلیل محکم و فقط از روی یکی دوتا آیه که اصلا هم به حرف شما ربطی نداره و آیه های دیگه اون دوتا آیه ای که شما آوردی رو تایید میکنه اظهار نظر میکنی که خدا عادل نیست...اگع عدالت به اینه که همه پولدار بشن که برا خدا کاری نداره.نکنه فکر میکنی خدا فقیره؟خدا جهان به این بزرگی رو خلق کرده اونوقت از پس 7 میلیارد انسان خاکی برنیاد؟کاری براش نداره یه شبه همه پولدار میشن.

      فکر نکنم از خودت پرسیده باشی خدایی با این قدرت چرا باید انسان ها رو متفاوت خلق کرده باشه؟


      یک ساعت تفکر برتر از هفتاد سال عبادت است.

      پیامبر اسلام حضرت محمد (ص)

      حذف
  8. خیلی خری بخدا دیگ حال نوشتن ندارم عوضی...زنگ بزن تا جواب هممممه مزخرفاتتو بدم09175838594

    پاسخحذف
  9. برا کسی که فرق کلمه "کفر" با "فکر" را نمیدونه و اونا را مساوی هم میدونه فقط میتونم متاسف باشم و از خدا بخوام همه گمراه ها و گمراه کننده ها را هدایت کننه

    پاسخحذف
  10. ای خدا همه گمراهان را هدایت فرما.
    ای گمراه آیا میدانی چن بار در قران درباره تفکر کردن حرف زده.
    یا این حدیث پیامبر را نشنیدی که میگوید.
    دنبال علم بروید اگرچه در چین باشد.
    آدم چقد باید گمراه باشد...
    خوب شما که نعوذبالله از آیات قران نقض میگیرید یک کتاب همانند قران بیاورید.
    یا حداقل یک سوره.
    یا حداقل یک آیه.به طوری که مورد قبول هم از لحاظ لفظی و هم معنوی باشد.
    خدا تو رو به جاده مستقیم راه بدهد.
    تازه تو که وقتی نمیتونی سوال رو درست بنویسی چرا چرت و پرت میگی.کافر از ریشه ک ف ر است نه ف ک ر چرا جای ف و ک رو عوض میکنی عوضی احمق.
    خداوند وقتی که توی اعراب جهل موج میزد مردم رو به علم دعوت میکنه.
    خداوند در قران به پیامبر عظیم الشان میگوید از من بخواه که علمم زیاد شود.
    بیشعور جان اینارو نمیدونی یا خودتو به اون راه میزنی.
    آیا تو معجزات قران رو خوندی.
    چقد معجزه داره.
    به جای اینکه تو این سایت چرت و پرت بگی رو یه سرچ کن معجزات قران رو شاید هدایت بشی.
    توی ۱۴۰۰ سال پیش کی میدونست جهان در حال گسترش است که قران به اون اشاره کرده.
    حالا اگه جرئت داری این‌ کامتو بزار بعدا جواب هم بده.
    تازه وقتی میخوایی قرا رو بخونی و معنیش رو بفهمی یه یکی و دو آیه قبل بعدش رو بخون مثل گاو فقط اون قسمت رو برای گمراه کردن مردم نزار.

    پاسخحذف